Люис Хамилтън спечели първото Гран при на Саудитска Арабия след здрава битка с Макс Верстапен на пистата в Джеда. Това означава, че шампионската титла, за която се борят пилотите на “Мерцедес” и “Ред Бул”, ще бъде решена в последния старт за сезона, който е в Абу Даби следващата седмица.

Така преди състезанието в емирството, Верстапен и Хамилтън са с равен брой точкиа - по 369.5, като лидер в класирането е Макс. Това е вторият подобен случай - в който първите двама в подреждането влизат във финалното състезание на сезона с равен брой точка. Първият датира от 1974 година, когато в подобна ситуация са Емерсон Фитипалди и Клей Регацони, като Фитипалди печели титлата.

Днес на болидите на всички отбори бе изписано името на сър Франк Уилямс, който почина миналата седмица.

На уличната писта край Червено море днес имаше много хаос, катастрофи и спирания на състезанието, като общо петима пилоти не успяха да завършат - Мик Шумахер и Никита Мазепин (“Хаас”), Себастиан Фетел (“Астън Мартин”), Джордж Ръсел (“Уилямс”) и Серхио Перес (“Ред Бул”). 

Шумахер се завъртя в десетата обиколка и се разби в предпазните огради, оставайки невредим, а това доведе до кола за сигурност на пистата - първата от много такива в неделя вечер. 

Верстапен поведе колоната в дванадесетата обиколка, когато всички масово започнаха да влизат в бокса, възползвайки се от колата за сигурност на пистата. Две обиколки по-късно състезанието беше спряно с червени флагове заради катастрофата на Шумахер и щетите, нанесени по оградата. 

При тръгването на всички от бокса след червените флагове, Верстапен остана начело, следван от Хамилтън и Окон. Почти ведната след това отново дойдоха червени флагове, след като Мазепин се заби в болида на Ръсел, а Перес се завъртя и напусна след съприкосновение с Шарл Леклер.  

При поредния рестарт Люис се срина до трето място, изоставайки зад Окон и Макс.  Британецът обаче не се отказа и си върна втората позиция, след което се втурна в това да преследва лидера Верстапен. 

В 38-ата обиколка двамата се удариха, като стюардите разследваха този инцидент, но не санкционираха нито един от лидерите. В крайна сметка обаче Макс получи наказание от 5 секунди заради напускане на пистата по-рано, а след това Хамилтън поведе и не изпусна водачеството до края.

В последната обиколка Валтери Ботас грабна последното място на подиума, изпреварвайки със сантиметри Естебан Окон.