Инфантино е бесен - нулев интерес към тв излъчване на Световното клубно първенство
Шефът на ФИФА свика кризисна среща на ръководството, за да се търси решение
Още по темата
Президентът на ФИФА Джани Инфантино е свикал извънредна кризисна среща на ръководните фактори в централата, за да се обсъди ситуацията с липсата на интерес към Световното клубно първенство идната година.
Нито една медия не е обявила договор за излъчването на събитието през лятото на 2025-а, което е кошмарен сценарий за поредния "мегапроект" на Инфантино.
Турнирът е с 32 отбора от всички континенти, като ще продължи от 15 юни до 13 юли, което реално ще отнеме възможността за почивка от футбол на асовете в играта в лято, което не предлага голям форум на националните отбори поне за Европа и Южна Америка.
Според медията "The Athletic", проблемът се задълбочава от факта, че от наградни фондове, рекламни и тв права, ФИФА е обещала на водещите крубове в състезанието - Реал Мадрид, Манчестър Сити, Байерн, ПСЖ и Челси (от Европа) по близо 50 милиона долара чист приход за участието им.
Не е ясно как би се финансирало това, ако не се сключат големи телевизионни договори. А 9 месеца преди старта на мачовете, такива няма.
Според същата медия, голям провал е претърпяла идеята за контракт с Apple, който да даде пълните права на концерна, а той да преразпределя субправа на медиите от различните континенти. Планираните параметри на договора са били с около 700 милиона долара за ФИФА, от които поне 500 милиона да идат за клубовете. Като колосите, споменати по-горе, оберат половината.
Но преговорите пропаднаха и тази идея към момента е замразена.
Причините за слабия интерес са основно две. Медиите с основно разработен европейски пазар се опасявят от часовите пояси на мачовете - те са в Северна Америка и ще са през нощта за европейските фенове.
А нито Ал Наср на Кристиано Роналдо (не се е класирал), нито Интер Маями на Лео Меси (очаква се да има квота за него, но е сложно с разпределението за северноамериканските такива), не са сигурни в присъствието на двете суперзвезди на турнира.
Интересът ще е голям най-вече в Южна и Северна Америка, но пазарите не са достатъчно мощни и доходоносни, за да има голям глад от тв гигантите за излъчване и ексклузивитет около двубоите през лятото на 2025-а.