Бивш пилот на Коби: Полетите бяха рутина и ежедневие за него, проблемът не е бил технически
Мнение за трагедията изказа човек с над 1000 летателни часа с Брайънт
Причините за ужасната трагедия с Коби Брайънт, който загина в катастрофа с хеликоптера си, тепърва ще започнат да се изясняват. Разследването върви от момента, в който мястото стана достъпно и огънят от пожара бе потушен.
Заедно с легендата на баскетбола, на борда имаше още 8 души.
Включително и 13-годишната му дъщеря, като всички те са загинали. Вече е ясен и пълният списък с имената на жертвите:
Коби Брайънт и дъщеря му Джиана
Джон Алтобели, треньор по бейзбол, съпругата му Кери и дъщеря им Алиса - тя е съотборничка на Джиана Брайънт в баскетболния училищен тим
Сара Честър и нейната дъщеря Пейтън - също тийнейджърка, част от отбора на Джиана и Алиса
Кристина Маусер, треньорка по баскетбол в академията "Мамба", ръководена от Коби Брайънт
Ара Зобаян - пилот на вертолета.
Първоначалните предположения са, че основната причина за инцидента е мъглата у ограничената видимост в момента на катастрофата. Също така се твърди, че хеликоптерът е леят с поне 160 мили в час.
Според експерти, в резервоара му е имало над 350 литра гориво в момента, в който е станал сблъсъкът. Напълно достатъчно за огромния пожар, който изпепели всичко на борда и горя с часове на хълма над Калабасас, край Ел Ей.
Мнение пред "LA Times" изказа и бившият пилот на този хеликоптер - Кърт Дийц. Той също намекна, че вероятно става въпрос за подценяване на ситуацията. Сбор от лошите условия, бързата скорост и може би са причината за трагедията. Изключително любопитно е как той описва ежедневието на Брайънт и това колко често е използвал услугите на машината.
За него тя е била това, което за мнозина е личният автомобил.
Дийц е бил пилот на Коби в периода 2014-2016, като по неговите думи има над 1000 летателни часа с баскетболанта звезда. Това прави по около поне един час на ден.
За Брайънт използването на хеликоптера е било нещо абсолютно и рутнни в ежедневието му. Ползвал го е за ходене на тренировка, за часовете при доктора му, за водене на децата на училище. Всичко с цел да бъде избегнат трафика в Лос Анджелис - решение, което Коби е взел още, докато играеше за Лейкърс.
"За да ви го обясна по-просто, този хеликоптер е еквивалента на модерните лумизини при колите. Бих го определил като фантастичен. Особено от гледна точка на безопасността - казва Дийц. - Новината ме съсипа. Не само, защото съм бил там, на пилотското място и познавам Коби. Просто, когато имаш тази професия и нещо подобно се случи, няма как да си безразличен.
Гледайки първоначалните информации, бих казал, че причината се крие в атмосферните условия, не в техническа неизправност. Двата двигателя на тази машине няма как да са отказали - това просто не се случва. Четох, че се е движел със 160 мили в час. Това е доста бързо".
Дийц също така разясни, че за звездата превозът от точка "А" до точка "Б" с хеликопетр е било нещо абсолютно нормално и го приемал като ползване на такси.
"Той беше адски професионалист във всичко, виждах го и в отношението му към самото летене. Не го приемаше за нещо специално. Качваше се, превозвах го, а той просто вдигаше одобрително палец и слизаше да свърши своите задачи.
Някога просто само кимаше с глава и това беше. Не си представяйте, че на борда е имало веселба или сме си говорили за семействата, децата и т.н. Отношенията ни бяха абсолютно професионални.
Спомням си един от редките случаи, когато поговорихме повече. Беше денят на бащата, прекарвах го със семейството си, когато ми звъннаха, че трябва да закарам Коби до центъра на Лос Анджелис. Реших да взема сина си и да го сложа отпред до мен.
Коби бе с дъщерите си, но когато видя момчето ми, се зарадва. Поговори с него, а малкият бе наистина развълнуван, едва ли ще забрави този ден", спомни си пилота.
За неговата теза се застъпиха и няколко специалисти по полетите, които американските медии веднага потърсиха.
Те също изразиха мнение, че моделът "Sikorsky S-76B" е един от най-сигурните във въздуха и технически неизправности са изключителна рядкост. Основна хипотеза при разследването остава мъглата и лошата видимост.