Коментари - Фарсът в Австралия пак настрои всички срещу ФИА, определиха решенията за обида към спорта | Корнер.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не разбира тези правила Макс?А той стана световен шампион точно по същия начин и по зле даже.

статия...показваща обективно Австралийската управа и даваща субективно мнение за Австралийското управление на мвр, ох, пардон, на Формула 12

Единственото нещо, по което може да се спори, това е самото развяване на червен флаг 2 обиколки преди края и то при положение, че рестарта след това е по стандартна процедура - всеки старт от място за Ф1 винаги е бил крайно рисков. Относно наказанието на Сайнц - накзава се конкретна постъпка, а не резултата от нея, така че, няма за какво да реве. Орносно Хаас(най-крадливия отбор във Ф1), Хаас много добре знаят, че последния червен флаг бе вдигнат преди края на първи сектор и при това положение позициите от старта се запазват. Отсраняват се само тези, които не могат да продължат по технически причини. Преди години отборите имаха 3-та кола подготвена с настройки за един от двамата пилоти именно заради такива ситуации. Дори имаше случаи в които механиците нямаха време да пренастроят колата за другия пилот ако се наложеше той да кара 3-тата кола. Както казах, единственото спорно решение, бе самото развяване на червен флаг в този етап на състезанието. Между другото такава опция е предвидена в правилника, но от ФИА ще трябва поне 1-2 пъти да я пренебрегват за да оправдаят шампионската титла на Верстапен - състезанието може да бъде прекратено преди пилотите да са направили предварително заявените обиколки. Сезон 2021-ва създаде толкова прециденти, че на ФИА ще и трябват поне още 2-3 сезона, да се отърсят, така че се подгответе за бъдещи нелогични решения!

Алонсо не изхвърли Люклер по същия начин както стана със Сайнц и Алонсо?????

За това спрях да гледам F1...

Не беше Алонсо

От сезон 2021 ФИА скъса окончателно със спортната част от собствения си правилник. След състезанията в Белгия, Италия и Абу Даби практически не можем да говорим прилагане на някакви що годе смислени решения по отношение на чисто спортната част от състезанията. Прочетох няколко пъти коментара на колегата petkov и със съжаление установих, че човека е прав. Ф1 страда от абсолютно управленско безсилие до степен, че не спазва собствените си изисквания, правилници и разпоредби, което от своя страна води до това, че феновете се чувстват прецакани след всяко такова спорно решение. Истината е, че не правилата на спорта са лоши или непълни, а начина на тълкуването и прилагането им е опорочен. Конкретното състезание доказва тази теза. Какво щеше да се случи ако надпреварата беше завършила зад автомобил за сигурност? Състезанието практически беше решено. Друг вариант - летящ старт след предварителна обиколка. ОК, разликите между пилотите се заличават, но редът остава и има две обиколки, в които да се реши нещо. Честно е - всички са с нови гуми и е безопасно. Вместо това от ФИА избраха хаоса със старт от място, при положение, че всички болиди са с меки гуми, малко гориво и беше ясно, че повечето пилоти ще рискуват максимално. И феърплея щеше ли да е по-добре спазен ако някой от тях само поради по-добър старт беше спечелил позиция от друг, който цяло състезание се е борил за нея?