Призракът на смъртта се завърна в колоезденето

Трагедията с Джино Мадер отново извади на преден план страховете в този спорт

Обратно в новината

Коментари - Призракът на смъртта се завърна в колоезденето | Корнер.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мир на праха на Мадер и нека Бог да пази останалите. Не са толкова много тия, които стигат в първите, и някак си са ми особено свидни. Не, че смъртта на някой от средата на кервана е по-малка трагедия...

Вчера в Обиколката на Словения Филипо Зана (Италия, отбор Джайко Алула от Австралия) също направи страховито падане при спускането. Имаше късмет, че излизайки от трасето попадна на зелената трева и салтото му не беше фатално! Успя да стане и да продължи, като е водач в генералното класиране, етап преди края, но дали си струват чак такива рискове?

Като любител шосейкаджия веднага давам моя съвет към Световния колоездачен съюз. Няма как да премахнат височините и спусканията от състезанията.Това което трябва да направят е: да задължат колоездачите при етапите в които има големи височини и съответно спускания да ползват гуми с размер широчина минимум 32мм и шини с дълбочина не повече от 30-35мм. Два пъти съм се спускал по въпросното спускане където загина Мадер.Там наистина се развиват много големи скорости(но това е така при всички големи алпийски и не само височини). Първия път като го спусках бях с чужд велосипед който беше с 25мм гуми и шини с дълбочина 50мм.Щях да се пребия на наколко пъти и до долу карах на спирачки. Считам че за такива скорости е безумие да се спуска с 25мм гуми. Другото което е много важно е вятърът.На два пъти ме духнаха някакви течения и щяха да ме запратят у дерето.И затова до голяма степен са виновни шините с дълбок профил. На следващата година отидох с моя си велосипед( току що сглобен с 32мм гуми и 30мм шини на дълбочина) Очаквах на изкачването да съм с по лошо време от предната година,но не...бях по бърз с близо две минути от предната година(разбира се това може да се дължи на много фактори). Но голямата разлика беше при спускането,широките гуми дават усещането за безопасност,не ползвах спирачките освен при серпентините.По плитките шини също ми даваха по голяма увереност,вятърът тука играеше по малка роля. Преди да сглоба този велосипед ,старият ми беше с 28мм гуми(нямаше място за по широки) Едно е сигурно...повече никога няма да се върна на по тясни гуми. Разбира се аз съм любител,професионалистите трудно ще приемат този съвет,но рано или късно ще стигнат до там. Да не забравяме,че до преди 10- тина години всички караха с 23мм гуми,отричаха 25мм. После минаха на 25мм( отричаха 28мм) Сега голяма част от тях карат 28мм. Затова съветът ми е ,да ги задължат само при планински етапи да ползват 32мм гуми. За другите етапи ако искат и 20мм да ползват

Сигурно караш в пъти по-добре от мен, но... Докато се кара състезателно, ще има инциденти. С 32 ще спускат пак с тази скорост, ако не и по-голяма, а не друго, а скоростта убива. Вчера Зана мина невнимателно и ето какво стана, грешката му се вижда , но който гони победа се увлича.