С "Тангра" около света и винаги сам срещу вятъра (Снимки)
През 80-те капитан Николай Джамбазов извърши "невъзможно" околосветско плаване
Обратно в новинатаКоментари - С "Тангра" около света и винаги сам срещу вятъра (Снимки) | Корнер.dir.bg
Коментари 44
Моята история няма кой да я повтори - разказва пред Dir.bg капитан Николай Джамбазов Ма как бе коле, как да ти повторят историята младите български лъвове, като си нямат зад себе си цяла една страна, 27 в света по промишлено производство и с един Бай Тошо начело, на кого му целуваше ръка, гнида долна, че без него нищо нямаше да направиш! Ей небладарници... на дърти години се излагате като вмирисани цървули.
Все още има хора, които помнят и ценят това, което си направил. Говоря за нормалните хора - истинските, а не за политици, мутри, джендъри, М-телчета (съвременните поколения). Плюй на завистниците и лъжците, и бъди жив и здрав!
Никито Джамбазов е голяма работа ама няма как да иска пенсия от държавното обществено осигуряване повече от 400лв след като не е ходил на работа по 8 часа 40г поне. Трябвало е от продажбата на лодката да си натрупа пари в допълнителен пенсионен фонд или да си ги къта в банка за пенсионни дни.
Не искали да го пускат, ама той тръгнал... Абе ако наистина не са те пускали, морето и яхтичката само на снимка щеше да го гледаш!
Когато Николай Джамбазов строеше яхтата бях малко момче. Бяхме комшии - живеехме от другата страна на околовръсния път - във вододайната зона на ВиК. Много често ходех при него в работилницата и яхтата. Пред очите ми израсна тази хубавица. Беше ми много любопитно - как един човек може да сътвори такова сложно нещо - да умее да работи със всичките машини и инструменти и всяка една дъска или отделен детайл да си пасне точно на определеното място. Бъди жив и здрав Капитане!
Има хора които са водачи и искат и други да минат по техния път. този явно не е от тях. Много странни разсъждения на Джамбазки имам чувството, че не не е сам с мислите си. Някой явно му нашепва. Бори се с вътрешни гласове.
Велик човек , имам голямо намерение да подкарам ветроход . Купих къща на голфа ( не пернишкия , мексиламския ) , не е проблем да кюпя и яхта . Желанието ми е да обиколя голфа през Флорида и Куба до канкун и да се прибера жив и здрав . Бих искал да се запозная с капитана , да си поговорим , да даде някой съвет и идея , евентуално бих му предложил да направи едно патуване . Ако някой тук го познава и може да съдейства
А бе аз нито един път по телевизиите не видях някой да е излязъл и да му е завидял или някой да е казал нещо лошо за него. Само той като се изказваше все имаше някакви съмнения срещу мними завистници. Време е да му кажем, че се заблуждава за народната любов.
Нямаше как пи онова време,когато всички работехме за пи 259 лв, човек да си построи сам яхта без помощта на Партията. Тия гуразоравяйте на децата.
А бе как се купува яхта с комунистическа заплата бе? И кой ще те пусне да се шляеш 2 години по света, без да работиш, ако не си от Другарите?
Хората блъскаха по 12 часа в завода за 180 лв заплата, докато тия и други като него се шляеха пи света с яхти.
Тоя го играе нещо недоволен, ама си спомням, че държавата и БМФ стоеше зад него. До началото и края на маршрутите яхтата му беше возена с кораби на БМФ безплатно сигурно и материали и чертежи са били осигурявани от държавата. При посрещанията яхтата я разтоварваха в открито море предния ден и така се появяваше в Бургас и неговите трудови хора.
Така беше при "любимия" социализъм, умните и иновативните бяха мачкани. Браво капитане, бях дестгодишен но помня всичко. Жив и здрав бъди! За съжаление промяната така и не се случи при нас. Завистници, злобари кокото искаш, а сегашните "герои" борят системата като дишат райски газ. Ценности?!?
Интересна статия, представяща Коко като мъченик. Ама има една история, за една яхта "Черната овца" която някак си "странно" се запали и изгоря. Беше застрахована за доста голяма сума.
"с един Бай Тошо начело, на кого му целуваше ръка, гнида долна, че без него нищо нямаше да направиш! Ей небладарници... на дърти години се излагате като вмирисани цървули." Явно четеш и не разбираш смисъла на прочетеното. Нарича се "функционална неграмотгност".
Хората имат цели. С достатъчно енергия те се постигат. Но някои успяват да постигнат и мечтите си ... Хубаво е да има по-често такива статии. Да напомнят на нормалния човек, че всичко е възможно! И че има надежда! И че зависи от нас да сътворим хубавото!
на тоз травестит ли4но му ремонтирах яхтата за 4 дена , докато беше накораба , на другия с планктноните същата работа , към половин тон свинско му ка4ихме , луканки и много алкохол . На планктона жена му по4ти на вси4ки пусна .
Весо, ако четеш това мини някой път през нас да се видим, да си поговорим и изпушим по една мара.
Единствения истински и честен ветроходец беше Георги Георгиев, но той не си мълчеше и затова го убиха. Другите са галеници на режима, лъжци участващи в постановки. И този и семейство Папазови ,.
Всичко е така, както го казва. Тогава имаше един гленик на системата и политбюро- Дончо Папазов, ако не се лъжа- племенник на Начо Папазов. Той плуваше по океаните с яхти , построени от държавата, пътуванията му бяха финасирани от държавата и пропагандата работеше за него. А тоя направи всичко сам, както го казва
Иска се само да си плащаш данъците и ако се наложи да умреш за Родината си. Друга не се чака!
малко ги пудри работите . Не беше чак така. Бях малко лапе ама той си беше соц. звезда. Баш съвсем без помощ от държавата не беше. Освен това и държавна сигурност му имаше доверие, голямо. И имаше и кой да се застъпи за него.
Колко хиляди долара му изпратиха в Австралия по една височайша особа с известна фамилия? А кой му запали "Черната овца" и какви застраховки прибра?
Нека погледнем малко по-обективно на картинката: по онова време, няма как да си поръчваш учебници от западния свят, по две причини, нямаш право да притежаваш валута, и нямаш достъп до подобни книжарници и т.н. Отделно ако ДС като те надушат , жална ти майка. Да приемем че е намерил тираджии, моряци, които да му ги донесат. След като същия говори че имал толкова хора, които искали да му пречат, то предсатвете си да строи яхта с частна инициатива по западни учебници.Веврвайте ми че щеше да е посетен от ДС, защо уронва престижа на българското и руско корабостроене, ползвайки западни образци. Щеше да бъде обявен за враг на народа веднага. Отделно тази яхта как е транспортирана от Драгалевци до морето. Пак по онова време, ако искаш да посетиш роднини живеещи в погранични райони, са се вадили едни листовее, забравих ими метио, с които държавата те пуска да посетиш българска територия. А този го оставили да се шлия из цедлия свят. Едно ме дразни, държавата по някакъв начин била зад гърба му, тогава си начесал крастата, ама сега го раздава голем и всичко сам бил направил. Няма нищо лошо да каже, макър и с малко държават ми помогна с еди какво си.А то въобще не е малко - да те пуснат в участие в западна фрегата. Това най-ме дразни на такива неблагодарници !!!
омръзна ми тая мантра за лошата система и лошата партия - да, ама и яхта направил, и книга от Англия получил, и света обиколил за цели 2 години, и грамоти и ордени получил - помня еуфорията около него, и е жив и здрав и пак мрънка за онези години, и се прави на потърпевш - е , как да не се затрием ???
Да и аз лично го познавам. Возил ме е на мотора си. Беше и мотосъстезател по едно време. А къщата където сам си построи яхтата беше държавна и там живяхме 18 г. После я преотстъпихме на Коко. На орехът ,за който говори,дядо ми беше издълбал моите инициали, които още личат. Николай сам докара нещата докрай. Браво!
тончо, ГЛУПАКО недое.ан, френското посолство имаше цял културен институт и библиотека с книжарница към него! Можеше свободно да си купиш книга с левчета. Такава имаха и към британското и американското посолство. А в градинката пред Народния театър имаше будка, на която имаше свободно европейски вестници и списания. Като не си живял през ония години или си живял в някой егрек по баирите, просто замълчи идиоте.
Весо, обади се. Телефона ми е втората, четвъртата и първата цифра от егн-то ти, след това шестата, 1, пак шестата и 777.
Виж като използваш разни епитети по мой адрес, не ставаш нито по -умен , нито звучиш по-убедително! Имаш ли идея колко желязо отива само в кила на една яхта? Не знам за градинката пред народния театър ама тоя сам казва че от Англия си купувал учебници: “ Снабдява се пак от Англия с модерни за времето книги по корабостроене, като по тях прави стратегията и проекта си.” Знаеш ли , такива плювалници като тоя са много, чесали си крастата благодарение на България и на държавните пари, после реват , като секнало кранчето. Сега бил на 80, като идва демокрацията е бил към 50 годишен, свят свободен, бизнес свободен. Като е такъв умел корабостроител , па да беше направил няколко яхти които да разпродаде, пари да изкара.. Ама като е на твой гръб е трудно, като ДС е зад тебе е лесно. Смешници и палячовци, сте всички пишман светиша, успели хора и подобие преследвачи на мечти от онова време.
тончо, ГЛУПАКО, кой ти говори за желозо и кил бе идот сплескан!? Постът ми е по повод на следната измишльотина още в началото на поста ти: "по онова време, няма как да си поръчваш учебници от западния свят, по две причини, нямаш право да притежаваш валута, и нямаш достъп до подобни книжарници и т.н. " Малоумни недое.ан!
Затова в морските среди най тачен е кап Георги Георгиев , истински титан сред българските яхтсмени, скромен не парадираше с успехите си, не отричаше помощта от държавата, получаваше любовта на хората около него, истинска звезда, яхтата му Кор Кароли остана за поколенията и всеки може да я докосне.
Точно така, дори в статията е написано, че си взел от Англия учебници. Което няма как да стане без одобрението и помощта на държавта. Със същия успех мога да те питам кой ти говори за френск ицентър, американси путки майни и т.н. асмо в твойта глава. Същия паляк си като героя от статията
Може би да сме се познавали. Помня, че преди да се появи Коко /Николай Джамбазов/ в къщата живееха други хора - децата бяха мисля брат и сестра.
Благодаря на всички, които ме коментираха. Благодаря и на тези, които ме защитиха. Не се сърдя на никого, но ми става мъчно за нашия народ, който търпи и позволява злобата , омразата и завистта на не успелите да го заблуждават с фалшиви новини и измислени кални истории. Но, какво да се прави-свобода на словото. А за тези, които искат наистина да прочетат как с създадена "Тангра" и нейния път-има написани три книги. Преди три години публикувах третата- " С Тангра срещу вятъра" Тази книга няма да я намерите по книжарниците по разбираеми причини .Издаде я пловдивско издателство, а който иска да сия купи, да я потърси на тел 359888575722. От първият до последният ред книгата е документална . Благодаря ви за коментарите, а сега отивам да се измия от храчките по мой адрес
Тази новина днес в дир. бг ме върна в моето детство. Спомних си как си играехме в катамарана "закотвен" пред къщата, между околовръстния път и оградата. Качвахме се върху него и "пътувахме" в моретата. Уви не станах моряк но разговорите с бате Коко ми бяха много интересни. В нашата България винаги има хора които да кажат лоши думи, нали затова е приказката, че до казана в Ада на българите няма дяволи пазачи, защото ако някой тръгне да излиза от него, винаги има кой да го дърпа обратно към дъното. Да си жив и здрав бате Коко!
Всяка монета има две страни. Много неща тогава не са били наред, но и много са били ок. След 10/11 хората имаха лъжечувството, плод на масираната пропаганда, че капитализма е обетована земя и ще тече мед и мляко. Да ама не. Така че да бъдем обективни що се отнася до историческата истина и реалност. Що се отнася до самото и изключително за начинанието( не за друго), свалям му шапка.