Светлините угасват за старт на нова епична битка
Сезон 2022 започва с днешната квалификация и утрешното състезание в Бахрейн
Страстите, които декемврийската историческа драма в Абу Даби предизвика, все още не са отминали, а Формула 1 с пълни сили се готви за старта на новия шампионат.
Сезон 2022 в най-популярната автомобилна надпревара се открива този уикенд, а стандартите, които последната кампания зададе, вдигнаха летвата на очакванията изключително високо.
Всичко ще стартира от Бахрейн, където днес от 17 часа е квалификацията, а по същото време утре е и първото състезание за сезона. И двете събития ще може да наблюдавате по Diema Sport 3.
Разбира се, че всички погледи отново са насочени към Макс Верстапен и Люис Хамилтън, а сценарият за драматичен реванш е това, което кара фенове да тръпнат в още по-голямо очаквано.
След дълго колебание и седмици на разочарование, Хамитлън все пак остана част от Формула 1, а единствената причина да го направи безспорно е шансът да си върне на Макс, с което да се превърне в най-великия в историята с рекордна осма титла.
Но при всичките драми, противоречия и обвинения към вече бившия състезателен директор, сезон 2021 разби мита за непобедимия "Мерцедес".
Сега всички обещават, че определеният за революционен сезон 2022 ще е още по-вълнуващ, защото поне на теория силите между всички болиди трябва да са още по-изравнени.
Именно за това се молеха милиони фенове в няколкото отчайващи години на брутална "Мерцедес" доминация.
"Начало на нова ера", изписаха от ФИА преди първия старт във вечно спорния в ролята си на домакин Бахрейн.
Дали очакванията за революция в спорта ще се сбъднат ще покажат първите състезателни уикенди, но освен по-изравнените бюджети с таван за отделните компоненти, ето които са някои от ключовите промени в спорта.
Предното крило бе направено доста по-просто, на фона на вечно усложняващия се и модернизиращ се спорт. А това по-просто крило ще спомогне за едно. Очакванията са, че с него за болидите ще е далеч по-лесно да преследват друг автомобил във въздушната му струя. Детайл, който ще допринесе за изпреварванията и драматичните битки по пистата.
Уеднаквени за всички болиди ще са и задните крила. Революционните болиди ще бъдат с много по-големи гуми и аеродинамика, подчинена на идея за повече изпреварвания и битки на пистата в стремежа надпреварите да са много по-оспорвани.
Гумите на болидите ще имат капаци, предвиден е нов под със "Земен ефект", а теглото на машините бе увеличено с около 40 килограма. На фона на техническите характеристики, на практика ще имаме съвсем нови и различни болиди, в което се крие надеждата на ФИА за възвръщане на позагубения интерес към Формула 1.
Разбира се, през миналата година Макс Верстапен и Люис Хамилтън го възвърнаха с невероятната си битка, но те бяха с огромна разлика пред другите.
Макс и Люис спечелиха 18 от 22-те старта, като в други две не бяха по-бавни от конкурентите, а просто и двама отпадаха. Така реално за 22 състезания само в две се намери пилот, който да е по-бърз и от двамата в едно състезание.
Надеждите и обещанията, които от ФИА дават са, че през този сезон въпросителните преди всеки старт ще са много повече.
Все пак двамата са основните фаворити на букмейкърите за трофея. Макс Верстапен е с коефициент от 2.25 за титла, а Люис Хамилтън - с 3. След тях се нарежда Шарл Леклер от "Ферари", както и новият съотборник на Хамилтън - Джордж Ръсел.
Именно Ръсел бе една от пилотските промени. Той отиде в "Мерцедес", а в стартовата решетка се завърнаха имена като Алкс Албън и Кевин Магнусен.
Има и един абсолютен дебютант в лицето на Гуаню Жу от Китай, който ще кара за болида на "Алфа Ромео".
Той бе напуснат от абсолютната легенда Кими Райконен, който през този сезон вероятно ще се сбогува с рекорда си за човека с най-много стартове, защото Фернандо Алонсо се нуждае от 18 състезания, за да го подобри.
Ето как ще изглежда стартовата решетка през този сезон:
"Мерцедес" - Люис Хамилтън и Джордж Ръсел (Великобритания)
"Ред Бул" - Макс Вестапен (Нидерландия) и Серхио Перес (Мексико)
"Ферари" - Шарл Леклер (Монако) и Карлос Сайнц (Испания)
"Макларън" - Ландо Норис (Великобритания) и Даниел Рикиардо (Австралия)
"Алпин Рено" - Фернандо Алонсо (Испания) и Естебан Окон (Франция)
"Астън Мартин" - Себастиан Фетел (Германия) и Ланс Строл (Канада)
"Алфа Таури" - Пиер Гасли (Франция) и Юку Цунода (Япония)
"Алфа Ромео" - Валтери Ботас (Финландия) и Гуаню Жу (Китай)
"Хаас" - Мик Шумахер (Германия) и Кевин Магнусен (Дания)
"Уилямс" - Алекс Албън (Тайланд) и Никола Латифи (Канада)
Ето и календара за сезона:
Бахрейн 20.03
Саудитска Арабия 27.03
Австралия 10.04
Италия (Имола) 24.04
Маями 08.05
Барселона 22.05
Монако 29.05
Баку 12.06
Канада 19.06
Великобритания (Силвърстоун) 03.07
Австрия 10.07
Франция 24.07
Унгария 31.07
Белгия (Спа) 28.08
Нидерландия 04.09
Италия (Монца) 11.09
Сингапур 02.10
Япония 09.10
Тексас 23.10
Мексико 30.10
Бразилия 13.11
Абу Даби 20.11