Как новите пловдивски стадиони се оказаха негодни дори за Първа лига?
Теренът на "Колежа" не става, а "Лаута" е стадион само за дневни мачове, не и за вечерни
От новия сезон в Първа лига изминаха едва пет кръга (при това непълни), а гафовете следват един след друг.
На фона на поредното безумно отлагане на мачове на евроучастниците ни, което очевидно не води до кой знае какъв ефект при представянето им на международната сцена, вече куп отбори открито се оплакаха от съдийството и програмата, ниското качество и слабата резултатност са видими за всички, а на всичкото отгоре повечето двубои се играят при безумни условия що се отнася до качеството на терените.
Най-новият абсурд е, че двата най-нови и уж модерни стадиони у нас - тези в Пловдив, поне към днешна дата не отговарят на изискванията дори за Първа лига.
Напомняме, че двата стадиона в Пловдив по груби сметки струваха над 150 милиона лева държавни пари, но се оказва, че последните мачове на тях са играни със сериозни компромиси.
На практика всичко около тези съоръжения започна по този начин, защото добре помним, че през пролетта на 2023-а "Колежа" бе открит в полуготов вид, а след това трябваше да изминат още доста месеци, за да може домът на Ботев да придобие завършен вид.
Мачове се играеха на него без да е готова козирката, без осветлението да отговаря на изискванията и с още куп довършителни дейности в ход.
За щастие стадионът все пак завършен, но пък от началото на този сезон се появи друг проблем - тревното покритие.
От началото на сезона бе видно, че има проблем, а с всеки следващ мач нещата ставаха все по-трагични, за да се стигне и до неделния двубой срещу Хебър, в който тревното покритие на "Христо Ботев" приличаше на всичко друго, но не и на футболен терен на нов модерен стадион.
А това все пак е и стадион, който след малко повече от две седмици трябва да приеме и първото официално домакинство на националния тим в Лигата на нациите. Сами разбирате, че да се играе международна среща на подобен терен е нелепо.
За да оправи всичко това, Ботев ще трябва да се завърне на базата си в Коматево поне за едно домакинство. Вероятно ще е само едно, защото програмата е такава, че до 14 септември "канарчетата" трябва да домакинстват само на варненския Спартак.
"Жълточерната" част на Пловдив трябваше да търпи мачовете в Коматево в продължение на почти 10 години, очаквайки завръщането у дома, а сега доста бързо ще им се наложи отново да гледат мач на любимия отбор от тренировъчната база.
Да се надяваме той да е само един, защото и базата в Коматево получаваше лиценз за професионалния футбол с куп компромиси, а ето, че към днешна дата и "Колежа" е негоден за Първа лига.
Недалеч от "Колежа" намираме и "Лаута", който все още се строи парче по парче, но след последния добавен детайл се оказва, че и този стадион не е годен за мач от Първа лига.
Още по-абсурдното е, че всички са знаели това, но е направен компромис. Номерът можеше да мине, ако не бе абсурдната ситуация при гола на Локомотив срещу Черно море в понеделник вечер, който падна от явна засада, а системата ВАР просто не сработи.
Оказа се, че проблемът е в осветлението. То бе поставено още преди години, а отскоро предвид поставената козирка на чисто новата трибуна се оказа, че пилоните на прожекторите са твърде ниски и част от терена край едната тъчлиния остава на тъмно.
Именно заради тази тъмна част ВАР не сработи, а чак след сериозния гаф от БФС си признаха, че "Лаута" не е годен за мачове от Първа лига, поне не за такива по тъмно, като в следващите седмици там ще трябва да се играят двубои преди слънцето да залезе.
След гафа и Христо Крушарски излезе да каже, че уж е поръчал нови прожектори. Дали обаче го е направил преди въпросния гаф или се е надявал да мине и със старите прожектори остава загадка.
Така сме в абсурдна ситуация, където на чисто новия "Христо Ботев" няма как да се играе мач заради ужасния терен, а пък на "Лаута" не може да се играе вече, защото няколко метра от стадиона остават тъмни.
Но в крайна сметка явно за 150 милиона лева толкова. Вероятно строителите на двата стадиона ще поискат още средства от община и държава, за да довършат съоръженията.