Асовете във Ф1 след фарса на "Спа": Цинично! Точките не са коледни подаръци

Най-големите шампиони в настоящия керван се възмутиха на случилото се

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Гледам много недоволни нещо. Ми аз съм недоволен още от като почнаха да вкарват абсурдните правила за гуми, гориво, точки и т.н. Бавно и сигурно убиха този спорт. Дори мисля, че това са последните години на Ф1. Т.е. след 10-15 години може да е само на плейстейшън, така ще е и най-сигурно, някое манекенче да не си обели ноктопластиката.

Хамилтън като размаза Верстапен с 300 и му дадоха само 10 секунди наказание що не рева ? А Ботас като изхвурли Верстапен в Унгария зашото "загуби контрол" ? Как пък все около Верстапен го губят този контрол бе ? А на тренировката когато Хамилтън върна газта в бързата обиколка на Верстапен дали беше феър плей ? Какво е това да минеш първи за бърза обиколка и после да бавиш съперника ??? Мерцедес са последния тим , който може да говори за позор, защото получиха една камара точки без каране. Иначе да, Спа трябваше да бъде отложена. Не може да се разпределят точки на база тренировка. Само , че с тая корупция във Формулата, като нищо са решили да дадат подарък и на Редбул за да избегнат някое задаващо се съдебно дело.

През 1994 г. въпреки, че имаше един ранен, след това Раценбергер почина на пистата. Британски доктор се сети да каже това, за Раценбергер само 20 г. след трагедията на Имола 1994 г. А на 1 май и Сена умря пак на пистата, твърди се, че е загубил около 4+ л. кръв още на пистата. И въпреки това състезанието се проведе. Което пък доведе накрая до още поне 8 ранени човека. А сега чета, че започнали да се тюхкат. И това го направиха само, за да не загубят едни 7-8 милиона $.

В края на 90-те си караха в такива големи дъждове, че тоя отзад не вижда предния. Шуми веднъж така се натресе в Култард и май точно тогава изтърва титлата срещу Хакинен и веднага като спряха двамата в бокса и Шумахер скочи на бой. Едвам го отърваха.

Състезанието е на същата писта през 1998г, но дъждът не е толкова силен, като вчера. На първия завой Шумахер удря Хакинен и го завърта. Хакинен отпада. Когато Шумахер тръгва да изпреварва с обиколка Клутард/съотборник на Мика Хакинен/, той просто отнема газта и Шуми се удря в него. Абсолютно умишлено. Според мен, ако не се бяха намесили механиците, Шуми щеше да отнесе и един як бой от шотландския боец.

Е уж намаля за да пропусне Шумахер по заповед от бокса ама не се дърпа, а си остава на скоростната траектория и Шумахер прави в него. Ма беше готини тогава. Имаше борби. Сега един Хамилтън като Лудогорец у нас. Скука.

За Шумахер се говореше, че като завали, веднага излиза на пистата да кара. Затова и там бе много стабилен.

Стига да не нацели Култард в големия дъжд и после да става шоу е бокса.

Да бяха им дали F1 на плейстейшъна и да се пуснат на мултиплейър.На живо предаване, щеше да има повече екшън.

Мога да приема за нормално оплакването на всички освен на Мерцедес и пилотите им. Когато Люис удари Макс и получи само 10 секунди наказание за Мерцедес това беше несправедливо. Когато Ботас на следващото състезание успя отново да извади Макс от играта Мерцедес си мълчаха. То при такъв инцидент още и да се оплакват. Ама пък ситуация която облагодетелства Верстапен и ето рев до скъсване. Е не може всичко да е както Люис си пожелае. Сакън и той да няма късмет. Феновете на Мерцедес ако случайно верстапен стане шампион с години ще говорят как ФИА и целия свят спрели Люис за осма титла. Нещо като Розберг преди време. Не съм фен нито на Реб Бул нито на Мерцедес и на пилотите и на двата отбора ама време е да се спре с лицемерието.

Най късното състезание досега беше 53км.Ама 0 км е за Гинес.

Съжалявам но това е позор. Точки без каране с 0 км. състезание.... Та били те и половината. Без състезание няма точки. Толкова.

Ако най титулувания с Мерцедес не беше пети а първи дали щеше да разпратя същите лакърдии?

Нямам представа петия какви лакърдии е "разпратял", но не е бил с Мерцедес. Третия с Мерцедеса, нарече състезанието "фарс", което безспорно е така. А първия си шмръкна точките, както цигане шмърка сопол и дума не каза.

Фен съм на Люис, но не си прав за Макс. Каза, той и Перес казаха, че условията са ОК и може да се кара в дъжда.

Sorry, явно съм пропуснал този момент. Между другото, мисля че изпускаме един много съществен момент. Сравняваме сегашните пилоти с онези преди, но забравяме, колко различни са ограниченията. Преди - размазал си колата? Голяма работа, ново шаси, нов двигател, нова ЗС и си на следващото състезание. Сега, при тези ограничения в бюджет, двигатели, скоростни кутии и т.н. , рискът е прекалено голям. Потрошиш ли колата, това води до наказания. Така че, аз също бих предпочел да не рискувам, защото риска не е самото състезание, а последствията.

Дир-а , точките не се "раздадоха" според местата в квалификацията! Ако бе така , Серхио Перес също трябваше да вземе точки:)) Мисля, че издънките на Маси взеха да стават много ! Още преди старта бе ясно, че условията няма да се подобрят - знаеха го всички отбори! Защо трябваше да се правят на маймуни и състезатели, и зрители?!?!

Не се учудвам вече.. Под претекст, че се грижат за сигурността на всички власт имащите правят каквото си искат във всички сфери на живота. Много от спортовете се превръщат в "балет"! Приятно съм изненадан от едно изключение в английската висша лига от тази година, допуска се игра, но пак си имам едно на ум! Хубав ден на всички и най - вече на възмотените от всички подобни съвременни шашми.

Понякога няма начин дадено събитие да се проведе така, както е планирано. Тъпото в случая е, че заради пари се направиха на клоуни. Трябваше просто да кажат - не можем да го проведем това състезание, съжаляваме - форсмажорни обстоятелства. Пистата е твърде бърза и реално наистина е безумие да се кара в такива условия - прървият си е пръв (освен ако не отърве някой завой), останалите зад него - касапница. Виж, ако беше картинг, да карат. Във футбола не тичат с 300, нали? Вярно, трудно се рита, подава и т.н., но няма застрашен живот. Просто в случая всичко беше заради парите, нищо друго. За съжаление светът все повече и повече се кланя на кешовицата...

Пълен абсурд беше тва вчера

Невероятен и непонятен абсурд. При всички спортове упражнявани на открито метеорологичните условия са основен фактор и са еднакви за всички. Така че вчера Майкъл Маси имаше две логични, обосновани и очевидни възможности: 1. Отлага състезанието за днес; при невъзможност се определя друга дата; при невъзможност се отменя. При всички зимни спортове, при футболни мачове и т. н. това се случва и не е прецедент. 2. Пуска ги да се състезават и каквото стане. Във Ф1 е имало състезания и при по-тежки условия. Правилника допуска и пилотския състав да има думата: ако повече от 50% от пилотите са съгласни да се състезават старт има. Ако някой прецени, че сигурността му е застрашена може да се откаже от участие. Имало е и такива прецеденти. Вчера решението беше взето еднолично и ми се иска да вярвам, защото е в интерес на спорта, че поне не е взето под натиска на един отбор.

Ако вчера бяха пуснали състезанието - щеше да стане мазало и най-вероятно щяха Маси да го съдят за умишлено убийство... нали видяхме камерите от колите - нямаха 5 метра видимост, а ще карат с 300 км/ч? И сейфти кар-а видяхме, при 100 - 120 км/ч не можеха да я удържат на асфалта от плъзгането... А за отлагане даже с ден е абсурд да се говори при този график - самите отбори ще са против, защото един ден ще им обърка здраво всякаква логистика и ще докара до прекалени разходи... графикът на телевизиите също е разчетен и едва ли ще успеят да го излъчат, приходите ще паднат драстично... а и в крайна сметка - а ако днес е същото време и пак не може да се проведе състезанието всички ще останат неприятно изненадани...

Ако условията са неприемливи за състезание се отлага или отменя и толкова. Връщат се парите на зрителите, застрахователите плащат и нещата приключват с един старт по-малко за сезона. Какъв е проблема? Щели да паднат приходите на телевизии и организатори. А сега след този резил вчера дали ще им се вдигнат, а? Малко се съмнявам. Колкото до спортно-техническата страна на въпроса дали можеше да се кара или не не съм толкова компетентен колкото си ти, но през годините съм гледал състезания включително и на Спа при много по-тежки условия. Ако някой пилот не иска да рискува никой не може да го вкара на сила в болида. Пример - Ники Лауда през 1976 г. на Фуджи дори загуби световната титла защото отказа да кара при подобни условия. Тогава, обаче, тези които искаха караха и състезанието, както и титлата впрочем се решиха на пистата от състезателите, а не в офис зад бюро. Това е разликата.