Ще достигне ли Хамилтън великия Шумахер? Пет рекорда, които все още делят двамата
Британецът вече подобри някои от най-силните постижения на Михаел
Обратно в новинатаКоментари - Ще достигне ли Хамилтън великия Шумахер? Пет рекорда, които все още делят двамата | Корнер.dir.bg
Коментари 24
С всяка изминала година фактора състезател намалява за сметка на автомобил.Така че база за сравнение няма.Ако всички се сътезават с еднакви коли бих го разбрал но така...не.Преди да станеш шампион се искаше бая повече умения от сега.Затова и формулата стана безинтересна с годините.Квото и да променят докато не оправят това съктезателя да е на предно място а не колата нищо няма да се промени.Негъърчето просто има късмет да има най добрата кола във момента и затова печели не щото е добър.
То щото титлите на Шумахер с Ферари бяха нещо по-различно. Или тези на Фетел. Винаги шампиона във Формула 1 е седял в най-бързата кола. Или ако е нямало доминация - в една от двете или трите най-бързи. Този аргумент за колата пред състезателя е нищожен.
Явно си далеч от времето в което живеем драги! Приличаш ми на един човечец, който срещнах преди 15 години, който казваше, че не разбирал, кому е нужен Интернет и защо изобщо сме се занимавали с това. Уважаеми, който е най-добре екипиран и който има знанията, той успява. Вече всичко се измерва в числа, а това, което ти очакваш е отдавна минало...
Ако всички караха еднакви автомобили,нямаше да говорим нито за Шумахер,нито за Хамилтън.90-те години,Уйлямс и Макларън бяха с активно окачване и антиприплзващ дифепенциал,а другите тимове не можеха да ползват тези екстри.
Ф1 е най-изкуствения от всички моторни спортове.Спорт, в който качеството на на колата е 70% гаранция за победа ,а качествата на този,който седи в кокпита-30%.Като прибавите,стратегии,спирания,работа на екипа и какво остава да доказва пилота,почти нищо,просто да не прави грешки като се върти в един кръг 70 пъти. Още навремето,дори Прост и Сена не можеха да станат световни шампиони,ако нямаха най-добрата кола,а тогава нямаше дозарежданията с гориво и престоя беше само за смяна на гуми.
Има и още един рекорд, до който дори Хамилтън може да не стигне - брой поредни титли. Шумахер направи 5 поредни. Фетел има 4 поредни. А Хамилтън е с 3 поредни.
Дори Хамилтън за задмине Шумахер в статистиките, никога няма да бъде Шумахер. Той беше феноменален. Никога няма да видим борбата, изпреварванията и пилотирането, особено по време на дъжд на Шумахер. Да не говорим, че сега правилата във Формула 1 са такива, че ти трябва най-мощният болид и въртене на обиколки, ако не направят грешка в бокса, както стана на последния старт.
Не знам защо така лесно се забравя грубо агресивния стил на Шумахер, с който той изтласкваше съперници от пистата или направо се удряше в тях, за да не станат шампиони (справка - Хил и Вилньов). Точно заради неговия агресивен и рисков стил на пилотиране от ФИА толкова сериозно затегнаха правилата за поведение на пилотите на пистата. Защото накрая щеше да стане така, че не най-бързия пилот, а този с най-здравата кола щеше да е победител. Верстапен наподобява много поведението на Шумахер от ония години с неговия камикадзе стил.
Ей Фераристе, дай по-полека. На дъжд Шумахер беше много добър, но и рискуваше до лимита. Там беше разликата с него и Хакинен. И преди всичко, огромният технологичен скок, който Фиатчето направи заедно с Шумахер изцеждащ до край. Или на Хакинен не му стискаше толкова, а после и Макларън свиха бюджета. Простичко е и колата пак беше определяща....
Фанджо е карал с една ръка и един крак, другото по скоростни лостове и педали, риск за живота - огромен. Шофьор / Автомобил - 50/50 или 60/40. Шумахер беше страхотен пилот и винаги се е борил със зъби и нокти, с позволено и непозволено, в бих казал добра конкуренция, на Сена, на Хил, на Алонсо, и тн. забравих ги вече, също със значителен риск за живота, Шоф/Авт - 40/60. Колите бяха все още "вафлички" и се трошеха на поразия. При Хамилтън отношението вече е 30/70 и т.н. Почти съм сигурен, че всеки средноинтелигентен човек да хванеш, за един месец и ще се научи да завършва същите състезания в прилично време, толкова за това "чудо" Ф1, въпросът е как се "докопващ" дотам??? Следващ състезател след тях може и десетина титли да спечели. Ф1 е субективен "спорт", затова и не го гледам от много години. Лъскави реклами и пране на кинти от кой ли не. Хамилтън, Фетел, някакви дето си мислят че са голямата работа, поизпрали с милиардите на куп инвеститори без дори и да се замислят (ако могат въобще).
А гроздето киселоооо! Ей, що не се пробваш или си под средната интелигентност, а? Е чак такава глупост не бях виждал.... Тези момчета тренират от деца и живеят на извънземен режим, а Ганю за месец е готов. Обади се на Тото Волф, дай му CV, той е оправен човек, вместо да плаща на Хамилтън, с теб ще изкара луди пари.... Много е лошо га си неграмотен, но и с мнение
голям е люис и те първа ще го осъзнаваме повече. може само да се радваме, че сме съвременици и може да го гледаме.
Никога . Шумахер е мъж, а хамилтън е мухльо.
пак сравняваме ябълки с круши ... 1. Шумахер нямаше конкуренция за 5 от титлите си, просто нямаше друг достатъчно добър пилот в кервана, който да го конкурира. За разлика от него Хамилтън се бори с една камара от неговия ранг. 2. Всички бройни рекорди - по времето на Шумахер стартовете във формулата бяха 12 годишно. Тази година стартовете са 22. В пъти по-лесно е да постигнеш новите бройни рекорди, съответно тежестта им е много по-ниска Колкото и да не го харесвам като човек заради гадната му игра на пистата спрямо останалите - Шумахер остава на едно ниво със Сена и Фанджо, рекордите им са недостижими при равни други условия.
Формула 1 беше интересна 90-те и началото на новия век... От 2010 я пускам само за шумов фон, защото няма нищо интересно и изненадващо с новите регулации!
Прав си Ванка...,но леко корегирам ...някъде ДО към края на '90-те...Защото аз ги следя още от 1973-та...а и Шуми ,след Сена ми бе любимец... А днешната F -1 не е тази която бе преди 20-30-40 години...Качествата на пилотите ...тоже...Един от нас бе споменал ...30 % зависи от тях ...Аз ще го смъкна поне двойно....10-15%. Запален съм по този спорт, дори имам 13 старта на рали у нас в началото на '80-те и почти се разминах с Формула"Естер" - шампионат на соц.страни -двигатели на "Лада" -1600...изцяло на механика и без никакви електронни асистенции и съм наясно ,че не само качествата на спонсора са от значение,като материално-финансово участие ,но и тези на механиците и най-вече...пилота ,който ще влезе в нея .