17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Докато анализът на бордовите кадри на Верстапен от квалификациите ясно показа, че холандецът е преминал двукратно развято жълт флаг за неподвижния AlphaTauri на Пиер Гасли, преди да завърши обиколката си, цялостната ситуация не беше кристално ясна поради липсата на други предупреждения. По-специално, както Red Bull надлежно спори със стюардите, обикновените жълти предупредителни светлинни панели, които се използват, не мигаха в тази зона на пистата по това време. Освен това, официалната система за маркиране на FIA беше изключила състоянието на жълта тревога малко преди това – което означава, че Верстапен не е получил предупреждение на таблото или звуков сигнал, както може да се очаква, когато навлезе в двоен жълт сектор. Но въпреки смекчаващите вината обстоятелства, стюардите на ФИА бяха ясни, че Верстапен е нарушил правилата просто за това, че е пренебрегнал жълтите предупредителни знамена. В изявлението си, обясняващо решението, стюардите признаха, че е имало известно „съчувствие“ поради липсата на светлини, предупреждение на таблото и аудио сигнал, но те казаха, че нарушението на правилата все пак е имало.