Формула 1 започна да работи активно по редуциране на бюджетите след натиск от Международна автомобилна федерация и рекламодателите, за да може надпреварата да е финансово устойчива.

Отборите получиха ограничение, което гласи, че не трябва да харчат повече от 145 милиона долара през миналата година, а през тази бюджетът им е по 140 милиона. През следващата година ще бъде намален с още 5, въпреки че някои от отборите не са доволни заради инфлацията и мерките по климатичните промени.

Този ограничен бюджет не включва заплатите на пилотите, но се водят дискусии дали да не се направи отделно ограничение за тях или т.нар. таван на заплатите.

Шефът на "Ферари" Матия Биното наскоро заяви, че този въпрос се обсъжда сред отборите, но и че трябва решението да бъде взето много внимателно.

"Обсъждаме и се опитваме да намерим решение. Няма да се случи веднага, защото пилотите вече имат подписани договори, които не можем да нарушим. В противен случай би имало правни последици. Ще отнеме време, но ще преминем през този процес", каза италианецът.

Първоначално се смяташе, че през 2023-а ще бъде въведен таванът на заплатите, но редица пилоти имат договори до края на 2024 година, а световният шампион Макс Верстапен дори подписа до 2028-а и то за 50 милиона евро на година.

Шефът на "Ред Бул" Кристиан Хорнер също е предпазлив с изказванията си по този повод, като заяви, че има резон в едно подобно решение, но и че прилагането му е трудно. Предупреди, че Формула 1 може да се превърне в "световен шампионат на счетоводителите".

"Има ужасно много неща, които трябва да бъдат оформени в рамките на съществуващите ограничения, които вече имаме. Имаме усложнения със структурите в отборите и компаниите-партньори", каза Хорнър.

Редица отбори, включително "Алфа Ромео" и "Алпин", подкрепиха предложението таванът на заплатите за пилотите да е 30 милиона долара на година общо.

Подобни ограничения вече има в други спортове, като например ръгбито и американския футбол.