Професия: Шарапова. Рускинята изгради бизнес империя и не смята да забавя темпото
Бившата тенисистка не крие, че се чувства на седмото небе, а всичките й проекти летят
Мария Шарапова отдавна се е превърнала в синоним на богата, умна и красива жена. Когато през 2016-а тя шокира света на тениса с признанието, че е дала положителна допинг проба, мнозина побързаха да я отпишат, предричайки й фиаско и шумен фалит. Но се случи точно обратното.
Днес рускинята, която завоюва 36 трофея по време на тенис кариерата си, не крие, че се чувства на седмото небе. Всичките й бизнеси процъфтяват, а тя намира време да се радва на детенцето си, което се появи на бял свят преди година и половина. И тук възниква големият въпрос - как се случи всичко това?
Маша определено е феномен, който далеч надминава спортната сфера. Достатъчно е да се спомене, че едва 23 процента от приходите й са дошли от наградни фондове от турнири.
А любовта на спонсорите към Шарапова стартира още когато тя е на 11, подписвайки договор с "Найк" за 50 000 на година. Само за сравнение - когато американският концерн замразява отношенията си с Шарапова заради наказанието за допинг (15 месеца извън корта), сумата вече е 22 милиона на година - рекорден за времето си договор с жена спортист.
Факт е, че аферата се отразява на финансите на Мария, след като и други спонсори се оттеглят. Това обаче се оказва не залезът, а началото на бизнес империята.
"В онзи момент осъзнах, че съм зависима от чужди решения. Не ми харесваше друг да има контрол над финансите ми. Затова си дадох сметка, че искам сама да градя всичко. Нещата да се случват по моя начин", разказва Шарапова в автобиографичната си книга.
А това не остават просто думи.
Маша успява да завърши ускорен курс по предприемачество и маркетинг в "Харвард Бизнес скул". Появява се като лектор в конференции на начинаещи бизнесдами. В същото време предприема сериозна инвестиция, влагайки $35 млн. в UFC.
Горе-долу по това време Мария разработва и собствено мобилно приложение, чрез което заинтересуваните стават свидетели на уникални моменти от ежедневието й.
Но истинската "златна кокошка" си остават нейните бонбони Шугърпова, които й носят по 20 милиона долара на година.
"Всички имаха парфюми и линии дрехи, затова производството на бонбони ми се стори неочаквана стъпка. Аз обичам да се отличавам: ако всички носят черно, аз ще искам да нося червено", казва тя.
Затова още в края на 2011 г. компанията е регистрирана, а за производиртел е избрана испанска фабрика.
В наши дни бонбоните на 36-годишната Шарапова може да бъдат закупени в 32 страни по света, като самата Мария позиционира продукта сред луксозните в сектора и цената му е по-висока от тази на подобните продукти. След като проби с бонбоните, "Шугърпова" разшири асортимента си с шоколади, а хит на марката станаха дизайнерски желирани изделия във формата на женски устни.
Наред с всичко дотук, рускинята намира време да участва във филми, телевизионни програми и модни ревюта, инвестира в производството на оборудване за домашно обучение, в производството на слънцезащитен крем и в мобилно приложение, както и в крипто индустрията. При това - повече от успешно.
И а ако е вярно, че зад всеки успял мъж стои по една жена, то реципрочното твърдение с пълна сила важи за Шарапова и нейната половинка Александър Гилкс.
Още когато стартира романсът им през 2018-а, Маша признава, че французинът е човекът, който я балансира по идеален начин и й позволява да дава най-доброто от себе си във всяка една сфера. Двамата са прекрасни родители, а Шарапова често публикува снимки от грижите около детенцето им. И признава, че ролята на майка много й допада.
"Странно ми е, когато някой твърди, че семейството пречи на бизнеса. Не, обратното е. Да съм майка не ме изтощава, а ме изпълва с енергия, която много ми помага. А щом аз успявам да балансирам всичките си бизнес начинания и това да съм майка и съпруга, значи всяка жена ще може".
Силни думи от една наистина забележителна фигура, за която спортната сфера се оказа прекалено лимитирана за всичките й начинания...