Детайлите от ужаса във Ф1: Как животът на Грожан е бил спасен 4 пъти за 28 секунди
Пилотът успя да каже часове след катастрофата: Не знам как, но съм още жив
Обратно в новинатаКоментари - Детайлите от ужаса във Ф1: Как животът на Грожан е бил спасен 4 пъти за 28 секунди | Корнер.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Това да не е (нерегистриран)
платено съобщение?
asd (нерегистриран)
По-добре да ходи да пали свещ!
Ромейн ли? (нерегистриран)
След като е французин името му се произнася РОМЕН ГРОЖАН.
Владо (нерегистриран)
Хамилтън как не се е изказал по темата?
SH (нерегистриран)
По-скоро свещ би трябвало да пали този пилот, през предната лява гума на когото прелетя като метеор гриз-жана...!!! Дааа...!!!
Гост (нерегистриран)
Катастрофата беше направо нереална. Изглеждаше много по тежка от тези на Сена и Раценбергер, а също и тази на Жул Бианки. Кокпита буквално беше пробил мантинелата, откъсвайки се от задната част на колата. Ако Грожан беше изпаднал в безсъзнание, не мисля, че щеше да оцелее. Добре, че това не се случи и успя да излезе от това, което беше останало от болида. Всеки един критик на HALO трябва да замълчи след тази катастрофа. Ако HALO не съществуваше, Грожан просто щеше да бъде обезглавен при тази катастрофа
Зор (нерегистриран)
Не знам какъв беше този зор от последен да стане предпоследен.
аз (нерегистриран)
Защо се премълчава че всичко това е българско изобретение?
Алодир (нерегистриран)
"Ако не бе тя, носът от карбон..." Квой туй "карбон", бре тъпаци?! Погледнете в речника преди да пишете простотии!
Гост (нерегистриран)
Кое е българско изобретение?
Някой (нерегистриран)
При Сена за фатално се счита откъснала се гума, която го удря по каската. На предният ли ден умира друг пилот, по-неизвестен. След това променят закачването на гумите, да не се разлитат лесно така. Тук сигурно защото гонят да са леки, са колите основно от някакъв алуминия и то не много дебел и здрав. Ники Лауда, трябва да е преживявал тежка катастрофа с изгаряне, че си му личеше по лицето и част от ухото му липсваше и бе деформирано.
Зрител (нерегистриран)
E, как няма да се изкаже Хамилтън? Изказал се е: "Кадрите от катастрофата на Грожан бяха шокиращи. Ние наистина поемаме рискове, когато се качваме в болида. Можеше да е много по-лошо. Това ни напомня - на нас и на хората, които гледат, че това е опасен спорт. Станалото демонстрира и невероятната работа, която Формула 1 и ФИА са свършили", коментира след финала световният шампион Люис Хамилтън, който спечели в Бахрейн.
аз (нерегистриран)
Всичко онова което спаси живота на Гросжан! Провери като не вярваш, американецо!
Гост (нерегистриран)
Тази изглеждаше ужасяващо. Много по-тежка от тази на Сена. Но днес системите за сигурност в болид на Ф1 са без аналог и това е причината Грожан да е жив. Лауда катастрофира на Нюрбургринг, като пораженията по лицето му са от тази катастрофа
Гост (нерегистриран)
Ако си неграмотен, по-добре не се излагай и не коментирай. Кое точно е българско изобретение? Посочи конкретно
Viliyan Aleksandrov
Всичките тези технологии са напълно излишни. Може само да се насмъркаш или да пиеш няколко водки и ставаш най-добрия пилот и също безсмъртен. Всеки който е карал с над сто в града ще Ви го каже, освен ако някой спрял тъпак не го е убил нарочно .
Хм (нерегистриран)
А нещо за расизма ?
Ф (нерегистриран)
Roman Crash-on
reporter (нерегистриран)
той се шегува бе
Някой (нерегистриран)
Всъщност при смъртта на Сена, се нарича черен уикенд. Първо се блъска петъка Барикело и си чупи ръката. Съботата загива новак Роланд Раценбергер, който имал едва 2 старта във Ф1 преди това. И неделята Сена.
Гост (нерегистриран)
Да, тогава беше ужасно. Бях на 18г. И все още помня онзи уикенд на Имола. Сена загина на рождения ми ден
Никой (нерегистриран)
Сена го уби кормилния лост, който му се заби в каската, какви гуми.
ужас (нерегистриран)
И после отиваш да караш ски....
Ivan72 (нерегистриран)
Само на наще жалки коментарори по диема им отне 3-4 минути да асимилират , че се е случило нещо страшно преди това си се смееха и плямпаха глупости!!!! Трябваше да ги уволнят още в ефир!!!! Бездарници!!!
Stanko (нерегистриран)
Абсолютно вярно е.За 53g ....как изобщо е жив.Колко сигурна е станала колата.отдавна не бяхме виждали такъв огромен пожар.Той най ме уплаши.Помислих че Грожан умира.можеше да е в безсъзнание и да не може да излезе сам.На негово място бих пуснал един фиш от тотото.Най вече мантинелата трябва да бъде сменена.колата не трябва да преминава през мантинелата.За мен това е основния проблем заедно със факта,че там тя е наклонена спрямо трасето.Мисля,че 3 редици гуми с облицовка и промяна на наклона на мантинелата ще помогнат.
Лаик (нерегистриран)
Защо имам странното чувство, че авторът изобщо не знае какво преписва. Например, едва ли би възхвалявал "хейло" системата, приписвайки и нечовешки способности, ако си беше направил труда да прочете какво е това. Разбира се, карбоновата пръчка, стояща над главата на пилота е попречила същата да бъде отнесена, но все пак тук няма нищо магическо.
888 (нерегистриран)
Експертът от Форбс е описал много професионално и драматично ситуацията. Всичко във Формулата са върхови технологии. Това са САЩ и ЕС технологии и няма нищо по- добро в света. така е във всичко. Така са и ваксините против коронавирус. И има едни невъзможно малоумни български тулупа , които не вярват в нищо и мозъкът им е като на пиле.
Лаик (нерегистриран)
За технологиите във формула съм съгласен, но това включване с ваксините няма никаква логическа връзка. В същия ред мога да кажа, щом формула използва върхови технологии, значи на Слънцето има вода. Замисли се малко, преди да цитираш БТВ
Милен (нерегистриран)
При Сена смъртта настъпва от счупеният кормилен лост - никаква гума не играе там. При Лауда катастрофата е не по-малко ужасяваща - има клипчета. Спират други състезатели да му помагат. А пожарният автомобил е модифицирано Порше, на което под предния капак са монтирали разните там противопожарни работи. Грожан трябва курбан да прави всяка година на тази дата.
Абе не е точно така... (нерегистриран)
Имам колега с това име и му викат нещо като Рома, с ударение на А, ест. с мнооого френско Ръ. Тааа, нито е Ромен, нито Румен... А Грожан също е бг смехория. Имаше е едно детско филмче Тин-Тин на бг, е никога няма да се сетят така щото е Тан-Тан. А пък за запознатите с футбол, малкия но известен Гин-Гам по бг, тук е ГанГон и пак хич и няма да зацепят и ред други небивалици...
Рос Браун (нерегистриран)
... та Рос Браун казва, че надали се е взривил резервоара - все пак в началото на състезанието там има 100л (по регламент) гориво и взривът щеше да е много по-голям. Това, което се запали, най-вероятно беше горивото в горивната система - няколко литра - и може би масло, но не и самият резервоар.
Уф (нерегистриран)
къде намеси и ваксини и тулупи тука, бре? Остави поне тази тема чиста от Ковид!
висок (нерегистриран)
Руско е, Русия е най-напред във всички технологии! Без руските учени и технологии F1 нямаше са я има! Мда.
Иво (нерегистриран)
Търся два таса за ВАЗ 2101 запазени, че някой снощи ми ги цунал пред входа.
гумата (нерегистриран)
Честно казано и аз бях против системата Хейло, защото препречваше видимостта , като и през ум не ми минаваше, че е предназначена да пази пилота да не навлезе челно мантинела или друг автомобил. Това е най- сериозната катастрофа от времето на трагедията с Аертон Сена и катогорично най- смъртоносната. Факт е и това, че спасителния екип буквално догони Грожан и вече го пръскаше, когато се готвеше да прескочи. Така , че и екипът имаше голямо значение.
Минува42 (нерегистриран)
Какъв фиш? Изхарчил си е късмета за следващите 50 години :)
Минува42 (нерегистриран)
Адмирации и за стюардите.
Не е точно така (нерегистриран)
Ром[е]н, “ЕН” се произнася носово, но не и “РомА”, а по правилата за транскрипция на български е просто РомЕн. :-)
Чивека (нерегистриран)
Браво! Такова G 53 направо му е уголемил оная работа от инерционните сили! Тея чуват ли се какви ги пишат?
Еми така се чува (нерегистриран)
аз също му казвам РхромА, не ме е поправял, това носовото е доста относително, едно е, какво си мислиш, че казваш и друго какво се чува. Ама и те като англетата, за някакви келтско-германо-латино-вахликвасбирщина езици , преценили, че Латинската азбука върши работа, мбухахахахха - голема грешка, непоправима. После 6 "е"-та, ъ-та и тн, малко бг осъзнават колко са специални в тоя свят, явно сме били подготвяни за нещо много повече, а ето докъде я докарахме...
Тея (нерегистриран)
Почти съгласна. Но тези предложени 3 редици гуми най-много да го отблъснат обратно на пистата и ако не е от последните някой друг ще го размаже. Някой да забеляза общия участник и в двата инцидента на нон-финиш?
хм.. (нерегистриран)
Този трябва да приключва с Ф1, изгори си всички възможни животи с тази безумна маневра...оттук нататък не трябва да се качва на нещо по-бързо от тротинетка.
Метафизика (нерегистриран)
При 53G според мен тялото му щеше да се втечни и да излезе цялото през процепа на каската !
Йори (нерегистриран)
Не е така. Тези 53G са моментно пиково натоварване, което е само за няколко стотни от секундата. Сензорите в колата на Кубица при прословутата му катастрофа в Канада бяха отчели над 90G.
Fizics (нерегистриран)
как 3 реда гуми ще отблъснат братно на пистата 750кг болид летящ с 200 км/ч към тях?! Това няма как да стане... но със сигурност нямаше да разцепи мнтинелата и да мине през нея. Голям късмет за Грожан... това е предупреждение от съдбата. Той и без това след края на този сезон щеше да се отказва от F1
Необразован си... (нерегистриран)
Така става , като се чете само фейсбук, а не се ходи на училище. Дали да ти обясня къде ти е грешката...не по-добре да те посъветвам да идеш да завършиш училище горе-долу от 6-ти клас нагоре поне до 9-ти.
no name (нерегистриран)
Не искам да спекулирам, но може би ако Хейло-то беше измислено по-рано, Жул Бианки щеше още да е сред живите. Човекът загина от травмата на главата, останалата част от тялото му беше добре. Иначе по ирония на съдбата, Хейло спаси няколко от пилотите, които най-много го критикуваха.
Да допълня... (нерегистриран)
Не знам дали ви направи впечатление, но факта, че мантинелите не се правят да си останат непокътнати при удар (както много коментират когато видят разскъсана мантинела у нас), а се смятат до колко да поддадат. Това също му спаси живота. Разбира се ако имаше и някоя гума отпред...но това да си го анализират отговорните люде на ФИА.
Йори (нерегистриран)
Статията е пълна с фактологични грешки и си личи, че е писана от човек, който хала хабер си няма от Ф1. 1. Монокока на пилота е от специално подсилен карбон, а не от титании. От титании е само халото. 9 килограма титании. 2. Възпламененото гориво не е от резервоара, а вероятно от разкъсаните горивопроводи под високо налягане или горивния колектор. Ако се беше възпламенил резервоара със 100 кг. гориво в него и Гросжан, и някои от маршалите зад мантинелата, щяха да са пътници вече. 3. Не маршалите помогнаха на пилота да прескочи мантинелата, а доктор Йън Робъртс от медицинския автомобил. А шофьора на колата - Алън ван дер Мерве се включи с пожарогасител да помага на маршалите.
До колкото си спомням... (нерегистриран)
...след катастрофата с Жул Бианки се "разтръгнаха" нещата.
НАЙ
Епичен тайбрек не вдъхнови Гришо за обрат, участието му в Рим приключи
Какъв мач! Сити измъкна от Ада трите точки в Лондон и е на победа от титлата
Продадоха часовници на Шумахер за $4.4 милиона, за да се финансира лечението му
Дисципът се развихри: Звезди на ЦСКА и Лудогорец аут за общо 10 мача след боя
Скандал на прощаване между Мбапе и президента на Пари Сен Жермен
Епичен тайбрек не вдъхнови Гришо за обрат, участието му в Рим приключи
Дисципът се развихри: Звезди на ЦСКА и Лудогорец аут за общо 10 мача след боя
Продадоха часовници на Шумахер за $4.4 милиона, за да се финансира лечението му
Какъв мач! Сити измъкна от Ада трите точки в Лондон и е на победа от титлата
Стоилов за протеста на левскарите: Добре е, че мина мирно. А кой каквото си е надробил...