Първият старт от сезона във Формула 1 премина при тотална доминация на Валтери Ботас.

Финландецът с неговия Мерцедес обезсмисли борбата за първата позиция в Мелбърн, а феновете се надяват да станат свидетели на далеч по-интересен старт този уикенд в Бахрейн.

Заедно със старта в Абу Даби, този в Бахрейн е един от двата в арабския свят, основани и издържани изцяло от петролните пари на местната кралска фамилия.

Състезанието в Бахрейн се провежда на пистата "Сахир", построена в едноименната пустиня от шейх Салман бин Хамад Ал Калифа, който е луд по моторните спортове.

Той отделя 150 милиона долара за мащабния проект и сбъдва мечтата си да види най-популярното автомобилно състезанието в страната си.

СНИМКИ ОТ ПИСТАТА ВИЖТЕ ТУК >>>

Снимка: Getty images/ Guliver photos

Първият старт е на 4 април 2004-а, 18 дни след завършването на пистата.

Естествено, това го поставя под сериозен въпрос, а много от отборите призовават тогавашния шеф Бърни Екълстоун да отмени състезанието в Бахрейн.

Той обаче се доверява на организаторите (според слуховете срещу някой друг милион) и старта се провежда, при това с перфектна организация, а победител става Михаел Шумахер.

10 години след победата му, завой номер 1 бе кръстен на него (единственият завой на пистата с име), по това време той вече бе в кома след тежкия инцидент по време на ски в Алпите.

Embed from Getty Images

Следват седем успешни старта, дори и награда за най-добър старт през сезона, докато региона не е застигнат от "арабската пролет" през 2011-а.

В страната избухват протести срещу правителството. Обвинения в диктатура, репресии над опозицията и тотално потъпкване на човешките права, а каква по-голяма сцена от Гран При на Бахрейн, когато целият свят е насочил поглед към най-малката арабска страна.

През 2011-а в Бахрейн цари тотален хаос, което логично води до отмяна на старта.

Година по-късно голяма част от бунтовете са потушени. Средствата, с които правителството се справя и до днес остават доста спорни. Обстановката обаче остава тревожна, а много пилоти са твърдо против да пътуват до Бахрен за старта.

Тук отново идват слуховете за петролните милиони, които може би шефовете получават, защото състезание има и го печели Себастиан Фетел.

Постепенно стартът в Бахрейн се превръща в повод за протести от страна на местните. Официално демонстрациите са против провеждането му, но причините са доста по-дълбоки.

Шейхът и приближените му използват този форум за лъскане на бахрейнския имидж пред света. Той наистина изглежда чудесно преди и по време на старта. Това според голяма част от местните обаче е абсолютен фалш, а в страната е власт абсолютна диктатура потъпкваща човешките права, а те използват медийното внимание около Формула 1, за да протестират.

Снимка: Twitter

През годините това доведе до стотици арести, а писмо (ПРОЧЕТЕТЕ ТУК) на една от тях - Наджа Юсуф, отново разбуни духовете.

Тя разказва за тормоза, на който е подложена, но това сякаш не трогна пилоти и организатори, които дори не коментираха темата.

Те ще е впуснат в битка, която две години поред е доминирана от Ферари.

Себастиан Фетел е спечелил 4 от 14-те старта на пистата, победите на Ферари пък са 6.

Символ на пистата е кулата Сахир. В осем етажната ВИП сграда освен администрацията, има модерни ресторанти, както и луксозна тераса с чудесен изглед към цялото трасе.

Седящите места са 45 000, а централната трибуна на старт-финалната права е с капацитет 10 000 места.

СНИМКИ ОТ ПИСТАТА ВИЖТЕ ТУК >>>

Снимка: Getty images/ Guliver photos

Рекордната посещаемост бе отчетена през миналата година, когато 33 000 присъстваха на състезанието.

Около пистата има точно 400 палми, а всички фенове очакват с нетърпение неделния старт - определено един от най-екзотичните през сезона.