Най-актуалното име в тениса несъмнено е на Ема Радукану, спечелила сензационно женския US Open миналия уикенд в Ню Йорк. Британката е само на 18 години, но вече се говори за нея като за суперзвезда, след като тези приказни 14 дни на турнира от Големия шлем я изстреляха към световната слава.

Ема победи в надпреварата изключително убедително, без да загуби сет в десетте си мача там - три в квалификациите и седем в основната схема. Това бе едно от най-шокиращите представяния в този спорт за цялата му история.

Тя прибави към банковата сметка и близо 3 милиона долара за успеха си, но това е само началото на златен дъжд, който се очаква да се изсипе върху "следващата №1 в тениса", както вече я нарече американското списание "Sports Illustrated".

Според британските медии, в предстоящото десетилетие, при предвидения спортен успех на Ема, тя ще стане първата жена-милиардер в спорта. До момента със състояние около или над 1 милиард долара могат да се похвалят Майкъл Джордан (първият, който го постигна, но вече не играе), Йон Циряк (също бивш тенисист, а после - банкер в Румъния), вероятно Роджър Федерер и почти сигурно - Кристиано Роналдо.

Как ще го постигне Ема?

На първо време, очаква се от старта на 2022-ра тя да е новото лице на Nike - компанията, с която има съвсем базов договор от няколко месеца. Условията на контракта ще се променят драстично и прогнозите са за около 500 милиона долара в следващото десетилетие от този източник.

Радукану би следвало да натрупа над 150 милиона от наградни фондове за тази декада, ако постигне резултатите, които предвиждат експертите.

Да оставим да говорят специалистите, все пак.

"Ема ще спечели над 100 милиона долара от тенис и реклами само за 2022 г. - каза пред CNN Джонатан Шалит, председател на InterTalent Group - лондонска промоутърска компания за млади таланти в спорта. - Пред вратата на семейството вече има опашка. Тя е новина от първа страница. Изключителна като излъчване, млада, невероятно талантлива, вече шампионка.

Освен това - образована, с дълбоки познания в икономиката, където се очаква да стигне и до диплома на най-високо ниво един ден. Нейните родители са във финансовите среди, те вече са планирали инвестирането на всичко спечелено, както и какви да са договорите за момичето."

"Най-големите брандове в света се интересуват - потвърди Алисън Стюърт Алън, директор на американската консултантска компания International Marketing Partners. - Няма да има нито една мега фирма в спорта, козметиката или модата, която да не опита да сключи контракт с Ема. Тя е маркетингова мечта."

Стратегията включва и собствена линия дрехи и спортни аксесоари, като в деня след финала на US Open нейният баща Йян Радукану е регистрирал като търговски марки имената "Ема", "Радукану" и "Ема Радукану".

Така те към момента са използваеми само срещу договори и заплащане.

И то - съвсем немалко, както планира семейството на новата звезда в тениса.