Движението "Derniere Renovation" стои зад вчерашното прекъсване на Тур дьо Франс, когато колоната с почти 200 колоездачи трябваше да спре заради протест на пътя.

Стоящите на пътя екоактивисти искаха да прекъснат 10-ия етап на надпреварата, за да накарат света да ги чуе, но с това по-скоро си навлякоха гнева на феновете на спорта в социалните мрежи.

36 километра преди края откъсналите се състезатели и основната група трябваше да бъдат спрени от съдиите, докато протестиращите не бъдат отстранени и трасето не бъде обезопасено. ОСвен, че седяха на средата на пътя, някои вързани един за друг, екоактивистите бяха запалили и факли, за да блокират видимостта.

Стигна се до нелепи сцени, в които съдиите и хора от щабовете на отборите се опитват да теглят протестиращите по асфалта, за да разчистят трасето, докато колоездачите нервно стоят и чакат състезанието да продължи.

А някои от протестиращите се бяха вързали един за друг, което правеше тегленето още по-трудно и абсурдно.

Разбира се, с идването на полицията всичко се нормализира, етапът продължи и завърши успешно, но опасенията са, че до края ще се нагледаме на още протести.

Embed from Getty Images

Притеснителното е, че екоактивистите на "Deniere Renovation" не обещаха да не правят това:

"Правителството не се интересува от кризата с климата. Принудени сме да превземем Тур дьо Франс, за да обърнем фокуса на обществото към случващото се. Трябва също така да накараме и правителството да реагира.

Ние не търсим насилие, но искаме да бъдем чути. Най-страшното нещо е глобалното затопляне".

От Тур дьо Франс официално съобщение по случая нямаше, но със сигруност оставащите етапи ще преминат при по-сериозно полицейско присъствие.

Тази група активисти не е непозната за властите с множеството си протести из Франция, а последният популярен от тях бе на "Ролан Гарос", когато актвист се върза за мрежата по време на мача с тениска, на която пишеше: "Остават ни 1028 дни".

Тур дьо Франс продължава днес със 152-километровия планински етап между Албервил и Кол дю Гранон.

Снимка: АР/БТА