Това предположение се появи, след като стана ясно, че някои други тимове като "Ред Бул" например, вече няма да могат да използват "трикове" от сорта на интелигентни системи за снишаване в завоите.
 
Дискусията за бъдещето на правилата за окачването е една от темите, с които се занимава техническата група към "Формула 1". 
 
За момента има две различни виждания. Едното е спортът да се върне към обикновеното окачване с амортисьори и пружини, а другото е за повторно въвеждане на така нареченото активно окачване, каквото за последно се използваше през 1993.
 
Слуховете са, че "Мерцедес" подкрепят втория вариант. Според мнение на инженер от тима, активното окачване излиза по-евтино, защото се разработва еднократно, след което се "замразява". Ще бъдат спестени милиони евро на година, а освен това няма да има неясноти по регулацията.
 
За ФИА би било по-лесно да контролира активното окачване, а друго преимущество е, че ще се улесни изпреварването, тъй като системата може да се програмира да минимизира ефекта от турбуленция зад болида.
 
Към този момент обаче, другият голям тим в надпреварата - "Ферари" е против промяната.