52 на сто от феновете в цял свят държат да гледат не друг, а Рууни и компания. Цифрата показва не само колко важен е Юнайтед за ли­гата, но и че има пълни основания да претенди­ра за по-голям дял от по­стъпленията от ТВ права на Острова.

За разлика от Ливърпул обаче тимът няма намерение да на­стоява за повече пари. Собствениците държат на колективната про­дажба на ТВ правата и на принципа на разпре­деление, който отчита броя излъчени мачове и класирането.

През сезон 2010/11 мачовете от Висшата лига са били гледани от 4,7 милиарда души. 3,9 милиарда са били вкъщи пред телевизорите, а 777 милиона - в кръчми, ба­рове и клубове. Т.е. 380-те мача от въпросния сезон са наблюдавани от средно 12,3 млн. души. Някои от срещите, които се излъчват на живо по Sky във Великобритания, обаче събират по-малко от един милион зрители.

Отделни мачове между не толкова известни от­бори почти не привличат фенове, ако изобщо ги дават по телевизията. Шампионът по ТВ гледаемост е Манчестър Юнайтед, чиито мачове са следени от 2,424 милиарда души, или 51,8 процента от всички зрители на Ви­сшата лига. В Манчес­тър може да се гордеят, че всеки мач се гледа от средно 64 млн. души, ко­ето е значително повече от средното за лигата.

Според "Шпорт унд Маркт" през сезон 2010/11 са били излъч­вани 185 000 часа английски футбол, като уве­личението в сравнение с предишната година е с 65 на сто. Профилът на феновете също се разширява. Любителите на футбола в САЩ и в Китай например са до­бре образовани млади мъже, които са с приходи над средното за двете държави. Във Великобритания пък една трета от запалянковците са жени.

Високата гледаемост на английския футбол се дължи както на интереса на феновете, така и на международния състав на лигата. В 20-те й от­бора са представени 71 нации, сред които дале­чен Оман и Бенин, информира Novsport.