Изпълненият с толкова много очаквания, надежди и емоции тенис турнир от сериите ATP 250 в София вече е в историята. Фантастични мачове, огромни изненади, посещаемост и атмосфера, които надминаха и най-смелите очаквания на организаторите и спонсорите...Това като че ли са най-важните неща, които ще останат в аналите на тениса след тази „луда седмица“ в „Арена Армеец“. А че на всички преди началото на турнира бе притеснено, е повече от ясно. При заложената „бомба“ от мениджърите на Григор Димитров и бившия спонсор да няма класни играчи от Топ 20. При (не) очаквания му отказ в последния момент и липсата на българи след първия кръг. При липсата на кой знае каква тенис култура във феновете. При изтичащия договор с ATP на турнира...Няма как да не признаем, че всички, които обичат тениса и са свързани с организацията на състезанието го очакваха със свити сърца... След неговия край, обаче ситуацията е коренно различна. За щастие – в положителна посока. Признаха го всички – като се започне с директора на турнира Пол Макнами. Той изрази оптимизъм, че догодина отново ще дойде в България за провеждането на състезанието. Макнами изрази възхищението си от фантастичната публика и благодари на спонсорите от “Нова Броудкастинг Груп“, Министерството на младежта и спорта и ентусиазираните фенове. Като заяви, че именно за запалянковците е най-голямото му „Благодаря“. Още по-конкретен бе вицепрезидентът на ATP Дейвид Мейси. Той директно каза, че това е „турнир в който залата е чудесна за тенис. Идват много зрители, които идват тук и се надявам турнирът да става все по-силен в бъдеще. Важното е турнирът да бъде подкрепен, за да го има. Ако спонсорите са доволни, турнирът да остане тук, както и правителството, федерацията и феновете, то не виждам причина да не остане тук и през следващата година“. Всъщност хората на ATP и организаторите от Дубай искаха да видят може би трите най-важни неща, за да може турнирът в София да го има и в следващите години – солиден и сериозен спонсор, подкрепата на държавата и ентусиазма на публиката. Е получи се – спортният министър Красен Кралев бе цяла седмица в залата и направи и невъзможното за успеха на турнира. „Нова Броудкастинг Груп“ не само помогна като спонсор в критичен момент, но и направи уникално телевизионно отразяване. А публиката? Тя бе просто фантастична и показа, че обича тениса. Фактите говорят красноречиво – над 40 000 зрители в осемте дни  (като включим и квалификациите), над 10 500 на финала. И то за мач между босненеца Башич и румънеца Копил, чиито имена преди турнира бяха познати само на най-големите тенис специалисти у нас. Разбира се, успехът на DIEMA XTRA SOFIA OPEN до голяма степен нямаше да стане възможен, ако не беше Стан Вавринка. Швейцарецът прие поканата на организаторите в последния момент и дойде в София, за да покаже своето майсторство.