Отборите на "Ред Бул" и "Алфа Таури", които са притежание на концерна на магната Дитрих Матешиц, са на кръстопът дали да продължат участие във Формула 1 отвъд следващия сезон.

Новината изстреля испанският в. "Марка", позовавайки се на думи на Хелмут Марко, съветник на компанията "Ред Бул Рейсинг" за отборите и в моторните спортове.

Според него, фирмата ще реши в края на годината казуса как да процедира оттук нататък, след като преди дни от "Хонда" обявиха, че се оттеглят от Формула 1 след сезон 2021.

Доставчикът на двигатели работи от 2018-а с компанията от 2018-а, като това допринесе за пет победи в Гран при състезания и превръщането на "Ред Бул" във фактор в надпреварата. След като "Хонда" напуска Ф1 обаче, вариантите пред австрийците са три:

- да стигнат до договорка с някой от другите три доставчика на двигатели - "Мерцедес", "Ферари" и "Рено".

- да търсят собствен нов доставчик или да направят сами двигателите си.

- да се оттеглят.

"Мистър Матешиц ще има последната дума - предупреди Марко. - Но се обсъждат всички възможности. Не изключвам нито една."

В същото време от Япония коментираха, че "Хонда" прави и невъзможното за това догодина "Ред Бул" да има двигател, който да го направи конкурентен за титлата. Компанията иска да си тръгне през парадния изход, както пишат в Токио.

Въпросът е какво ще стане с двата отбора след това, но към момента надделява усещането, че Матешиц ще запази интереса си към участие в най-популярното състезание на колела.

"Имаме дългосрочни планове - коментира още в деня на новината за "Хонда" Кристиан Хорнер, директорът на тима във Ф1. - Сега започваме да разглеждаме вариантите."

Всеки неутрален фен се надява, че конкуренцията - поне доколкото я има в момента - ще се запази. При очевидно задъхващия се и неспособен да посегне към победи и титли "Ферари", липсата на "Ред Бул" ще остави голям вакуум, а и един безспорен хегемон - "Мерцедес".