Фейсбук с все по-едра крачка навлиза в жестокия бизнес на футболните тв права.

Най-голяма медия в света си осигури за три сезона правата за излъчване на испанската Примера дивисион за Индия, Бангладеш, Пакистан, Малдивите и Шри Ланка.

В региона има общо 348 милиона потребители с фейсбук профили, показва изследване на компанията. Тази част на Азия е луда по футбола, а името на Лео Меси е парола.

Това е поредният голям спортен удар от социалната мрежа, която явно атакува глобалните върхове и в този бизнес. Фейсбук вече излъчва мачовете от Мейджър лигата по бейзбол за територията на САЩ, като плаща по 1 милион долара на мач.

Преди седмица бяха купени правата за италианската Серия "А" с Кристиано Роналдо като новото лице на това първенство, за територията на Великобритания.

Конкуренцията в живото излъчване на големи спортни събития онлайно остава Amazon с нейните права за следващия сезон върху 20 мача от Висшата лига, както и за НФЛ - лигата по американски футбол.

Експерти в тази ниша на спорта, бизнеса и мениджмънта са убедени, че това е бъдещето, а не платените тв канали. Но ще отнеме поне десетилетие всички най-сериозни спортни и футболни турнири да минат в онлайн формат.