Роджър Федерер ядоса критиците, които изляха гняв върху участието му в новата реклама на джинси на японската фирма Uniqlo.

Маестрото е лице на марката от миналата година, когато изненадващо прекрати дългогодишно сътрудничество с Nike.

Освен, че играе на корта с екипировката на Uniqlo, Федерер има и ангажимент към колекциите с ежедневни облекла, като оглавява всяка рекламна кампания.

В поредната - на мъжки дънки, Роджър свири на пиано една от прочутите прелюдии (Прелюдия и фуга № 1 до мажор) на Йохан Себастиан Бах, докато обяснява как "тепърва започва" - очевидно намеквайки за кариера след тази в тениса.

Критиките валят отвсякъде, като някои от тях са доста смехотворни, но все пак идват от специализирани медии.

"Слаб актьор, който непоказва никаква страст, докато свири това прочуто произведение. Класираме доста ниско това, което се е получило като ефект", анализира сайтът brandinginasia.com, който е рецензент на онлайн рекламата и маркетинга в региона.

Австралийският портал B&T Magazine стига още по-далеч: "Видеото с нискобюджетните продукти на японския производител показват в не най-добра светлина този идол от спорта - пише в рецензията. - Федерер трябва доста да вдигне нивото".

"Това е падение", безмилостен е inews.co.uk.

"Каква двойна грешка е тази реклама", чувства се наранен и специализираният сайт moreaboutadvertising.com.

Явно доста "раними души" са засегнати от факта, че Роджър рекламира дънки за по 34 британски паунда чифта... Но всъщност, Федерер получава огромна сума по договора си с Uniqlo, а и е бетонирал статута си на човек, който може да се показва както и където си иска. И в каквато желае светлина.

Да не говорим, че японската марка потрива ръце от всичко, което се излива като критика срещу видеото. Принципът е, че лоша реклама няма, особено, когато за този клип дискусията става вайръл тема в интернет и стига до медии по целия свят.

Преценете сами (видеото долу) дали Маестрото се представя зле в късия актьорски дебют за Uniqlo.