Доскоро екипите за загрявка, които ползват европейските грандове преди всеки мач, бяха възприемани като безличен аксесоар, който остава в сянка на официалните фланелки и гащета.
Защото - какво толкова? Излизаш, загряваш и се преобличаш за старта на двубоя. В последните години обаче спортните концерни, осигуряващи екипировка на най-големите клубове на континента, преоткриха този сегмент. И в момента, колкото и да не ви се вярва, някои екипи за загрявка се търгуват по-добре, отколкото официалните мачови комплекти.
Причините за тази революция са няколко.
Основната - при дизайна на тези фланелки спокойно може да се експериментира и няма кой знае какви ограничения. Тоест, ако титулярният екип на отбора е червен, а резервният - черен, то екипировката за загрявката спокойно може да бъде розова, оранжева, лилава, зелена, на райета, на ромбове, на триъгълници, камуфлажна и като цяло - без каквито и да било ограничения.
Така например феновете могат да си купят жълт екип на Реал, лилав на Ливърпул, оранжев на Манчестър Юнайтед, сив на Арсенал и т.н.
Повратният момент за бума в интереса към тези екипи дойде на световното през 2018 година. Тогава истински фурор сред феновете предизвика премачовата фланелка на Англия, която бе любопитен микс от синьо и червено. А на засилени симаптии се радваше и екипировката на Нигерия, която бе с ретро дизайн и напомняше за най-славните години на "суперорлите".
Тогава се оказа, че търсенето на тези екипи е огромно и доставчиците не са готови да отговорят на интереса. А това значи невъзможност за реализиране на печалба, което в този бранш е равносилно на самоубийство.
Затова веднага след мондиала най-големите спортни концерни - начело с Адидас, Пума и Найк, инвестираха колосални средства в дизайна на въпросната екипировка.
И резултатът е впечатляващ, защото, както стана дума, на практика липсват ограничения. За разлика от официалните екипи, които трябва да отговарят на стадартите и са строго регулирани от ФИФА.
Разбира се, има още един любопитен детайл. Допреди няколко години играчите загряваха с тренировъчни потници, които скриваха дизайна на въпросните фланелки. Просто защото в тях нямаше нищо специално.
Докато сега ще е кощунство да се скрият екипите, в които е инвестирано толкова много и са се превърнали в неразделна част от брандирането на всеки европейски гранд.
И още нещо куриозно - вчера Нюкасъл използва по принуда фланелките, с които загрява, а не някой от официалните си екипи, за гостуването на Брайтън от втория кръг на Висшата лига.
Причината за това странно решение е, че нито един от трите екипа на "свраките" (черно-бял, морско син и бял) не е одобрен, тъй като не се различават със синьо-бялото на "чайките".
И накрая, но не на последно място - сериозна причина за успеха на тази екипировка е и по-ниската й цена. Защото не всеки може да си позволи да извади 100 евро за мачова фланелка, а тренировъчните струват наполовина.
Така че - обърнете внимание на екипите за загрявка на играчите следващия път, защото това е новият хит в света на футбола и определено вече е индустрия за стотици милиони евро.