Състезанието в Мелбърн бе спечелено от пилота на "Ферари" при любопитни обстоятелства, като виртуалната кола за сигурност реши двубоя между двамата четирикратни световни шампиони.
Хамилтън за пореден път в Австралия стартира от пол позишън и владееше под контрол лидерството.
Отборът му обаче обърка сметките и преднината не стигна след първото влизане в бокса.
Всичко това се случи, след като от "Ферари" отложиха първата смяна на гуми на Фетел с надежда, че на пистата може да се включи виртуалната кола.
From F1's instagram page 😂😎#AusGP 🇦🇺 #Vettel #Seb5 pic.twitter.com/a9gChONfs2
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) 25 март 2018 г.
И точно това и стана. Ромен Грожан, подобно на съотборника си в "Хаас" Кевин Магнусен, спря на пистата след неправилно затягане на задна лява гума. Странна повреда, заради която тимът може да бъде наказан.
Това бе перфектната възможност за Фетел, който влезе в бокса и излезе на първа позиция.
До края на състезанието Хамилтън направи няколко грешки и не успя да задмине германския си опонент и трябваше да се задоволи с второто място.
Състезанието обаче не бе решено на пистата, а в бокса. Ако сметките в "Мерцедес" бяха правилни, британецът щеше лесно да спечели състезанието, тъй като видимо бе по-бърз от Фетел.
Самият Хамилтън заяви, че е можел да направи няколко неща различно, за да предотврати подобен развой. Шефът на немския тим Тото Волф заяви, че са щели да накарат Хамилтън да направи по-голяма разлика на Фетел, което щяло да бъде сравнително лесна задача.
Lewis Hamilton lost out to Sebastian Vettel at today's #AustralianGP - here's his post-race reaction 👉 https://t.co/siAsP3Agvo pic.twitter.com/J7NFh7zxLR
— BBC Sport (@BBCSport) 25 март 2018 г.
Волф обясни, че е имало проблем в компютърната система и тя е изчислила погрешно преднината на Люис преди да влезе за смяна на гумите. Това обаче хвърля сянка около работата на отбора и пилота, които явно не са заслужили триумф.
Той е за "Ферари", който имаше два болида в битката и това бе голямо предимство, което осигури възможността Фетел да остане по-дълго преди първия питстоп.
Германецът призна, че е бил късметлия, но и че "Ферари" не е още там, където иска да бъде като темпо и представяне.
Времената са по-близки от миналата година и ни очакват нови напрегнати състезания, като в техен интерес е пилоти като Райконен, Валтери Ботас, Дани Рикардо и Макс Верстапен да се представят по-силно.