Григор Димитров отпадна от турнира Western & Southern Open след загуба от Мартон Фучович тази нощ, но една тема се върти из новинарските сайтове за тенис.

И "се набива в очи" - буквално.

Екипът на българина е страхотно ярък и шарен, макар да се въздържаме да дадем оценка за това дали е чак толкова добре приет от естетите на дизайни за фланелки на тенисисти. Но при всички положения Гришо изглежда различно, а темата се оказва интересна.

Снимка в Инстаграм издаде тайната, като Григор позира в тишърта, с който ще играе и на US Open, добавяйки текст, че "екипът от 1991 г. е един от любимите ми".

Оказва се, че това, в което играе Димитров тази седмица, е препратка към няколко различни визии, презентирани пред света от Андре Агаси в първата половина на 90-те, разкрива Tenniskafe.bg.

Тогава в разцвета на славата и силите си, американецът бе лице на Nike - компанията, която днес облича не една звезда в тениса, включително и българина.

С дизайна Nike отбелязва 30 години от появата на колекцията Challenge Court, която именно Агаси направи известна, стартирайки през 1990 г. Смела и шарена визия, ленти, "петна", няколко цвята върху бялото. Революционно за разбиранията на играта за джентълмени.

Снимка: AP/БТА

Концернът днес опитва да съчетае "уникалната визия от 90-те с палитра от модерност" - именно затова е толкова ярък и цветен екипът на Гришо, но с няколко елемента, познти от фланелките на Агаси.

Тогава Андре стана лице на модния бунт, а сега Nike връща лентата към това с дизайна си за американските турнири, обличайки го върху Григор. А и световният №19 добавя лентата на главата, което е още една визуална препратка към стила на Агаси от онзи период. Гледката на бунтаря с дългите коси, обеците, лентата на главата и ярките екипи, остава култова в тениса.

Любопитно, Димитров следва Агаси не само в това какво облича. Той е голям почитател на Андре като тенис, освен това са близки и американската легенда бе част от щаба му, макар и без официална треньорска позиция в него.

Очаква се това пак да се случва и в бъдеще.

Embed from Getty Images