Сега след края на сезона както винаги е време за равносметка и отчет, а от 2011 г. италианците са събрали голямо количество интересни данни.

20 години, след като се завърна в спорта Pirelli представи количественото измерение на сезона в кралския клас.

За последната година 24-те болида в шампионата са употребили общо 24 хиляди гуми, или 6000 комплекта. От тях 21 100 са за сухо време, а 2900 бройки за мокро.

Общо 35 000 броя са доставили италианците за пълните нужди на отборите. 6000 единици са употребени за опознавателните и традиционните петъчни тестове.

През 2009 г. триумфалното си завръщане направиха сликовете, а тази година гладкият каучук бе една от звездите на пистата. Според специфичните характеристики и изисквания на FIA дизайнерите на Pirelli са предвидили най-меките им гуми да издържат по 120 километра. В края на полезния си живот обаче гумите не отиват в "кофата за боклук". Всички те са рециклирани, заради останалото голямо количество използваем материал.

Едни от най-интересните данни касаят един от продуктите от употребата на гумите. Това са малките частици, разпръсквани по трасетата, в резултат на специфичния грейнинг (ронене) на колелата. Общо 10 200 килограма са отпадъците, които инженерите на Pirelli са изчислили, че са останали по 19-те писти на Ф1.

Новите гуми и специфичните им качества на износване бяха един от факторите, които доведоха до силно повишения брой изпреварвания през сезона. От Абу Даби насам сметките сочат 1120 ползотворни маневри. Турция постави рекорд със 126, а в мокрите състезания лидер е Канада със 125.

За цялата година бяха регистрирани 1111 влизания в бокса, като от тях 22 са наказателни преминавания през питлейна и 4 "stop-and-go" влизания в бокса.

Средно на състезание са извършвани по 58,4 спирания, като на всеки пилот се падат по 2,25 на състезание, съобщи livesport.