Ръководните органи на ФИА и световния шампионат настояват за въвеждането на нова формула за двигателите в най-бързия и високотехнологичен автомобилен спорт.

След две години 2,4-литровите, V8 двигатели ще бъдат "разсечени" наполовина и на тяхно място ще дойдат по-икономични и по-зелени 1,6-литрови двигатели с принудително пълнене.

Внедряването на турбоагрегатите обаче е все още далеч във времето, но това не пречи на специалистите да поставят под лупа и най-малките детайли. Дали обаче не се получава едно неестествено прибързване, предвид многобройните диалози за правотата на новата формула.

Най-големият противник на новите двигатели се оказа не кой да е Бърни Екълстоун. Милиардерът е на мнение, че "това просто няма да бъде Формула 1. Няма да звучи и като Формула 1".

Отборите са по-благосклонни към идеята, както заявява водещият инженер на Рено Роб Уайт.

"Технически, ще се доближим максимално до конвенционалните технологии".

"Няма връщане назад. Разработката на двигателите вече е започнала", смята Норберт Хауг от Мерцедес.

Всичко това обаче може да се окаже преждевременно.

Водеща фигура от ФИА споделя пред специализираното издание "Pitpass": "Доколкото знам все още не сме гласували окончателното въвеждане на новите двигатели".

В крайна сметка всичко ще стане ясно впоследствие. Засега обаче остават съмненията, че турбодвигателят може да се превърне в поредната новост, наподобяваща концепцията за разделеното задно антикрило. Тя така и не се осъществи и само времето ще покаже дали зараждащите се агрегати ще се наложат, съобщи livesport.