Тя бе наложена за удара на пилота на Ред Бул при връщането му на пистата от третия бокс в 38-ата обиколка от състезанието за Голямата награда на Бахрейн. Тогава той не остави място на Нико Розберг от Мерцедес и се стигна до контакт помежду им. Съдиите, наложили наказанието, бяха оглавявани от бившия пилот Мика Сало.

Въпреки двете победи на Фетел досега от Ред Бул все още искат доставчикът на гуми за Формула 1 - Пирели, да промени смесите за оставащата част от сезона. Шефът на екипа Кристиан Хорнер заяви, че няма да оттеглят искането си. Той настоява, че меките гуми за 2013 са прекалено меки и трябва да бъдат променени.

"Да се налага да спираш четири пъти в едно състезание, е прекалено. Другите отбори изглежда имат по-големи проблеми от Ред Бул с гумите, но трябва да ги питате за тяхното мнение. Според мен, Пирели са стигнали прекалено далече и трябва да се върнат малко назад", каза Хорнер.

Според Хорнер, представянето на гумите е зависело от правилния и балансиран работен прозорец. "Тези гуми са много сложни и тук успяхме да ги използваме правилно. Стратегията проработи, тактиката от квалификацията запази гумите за състезанието и Себ имаше достатъчно на разположение. Когато си в прозорец с балансирани гуми, можеш да доминираш. Но линията между различните прозорци е много тънка, и ако излезеш от нея, може да ти се наложи да спираш по четири или пет пъти".

През тази седмица Пирели организират среща във фабрикта си в Милано, за да оценят как се представят гумите им в първите четири състезания от сезона и да решат дали има нужда от промени до края на кампанията. Моторспорт директорът на италианската марка заяви по-рано, че ако се наложи да се правят модификации, те ще са малки, предаде ТопСпорт.

Себастиан Фетел завоюва победата в Бахрейн