От началото на 2013 много пилоти се оплакаха от висока деградация и предположиха, че може би гумите са прекалено агресивни. Ред Бул подкрепиха искането към италианския доставчик на Формула 1 да се направят промени по гумите, представени в началото на сезона. По-голямата част от отборите в падока обаче заявиха, че са доволни от продукта на Пирели и дори настояваха за обратното - гумите да не бъдат променяни изобщо.

Шефовете на Пирели се събраха на среща в щаба на марката в Милано по-рано тази седмица, за да анализират ситуацията и решиха да променят само твърдите гуми, да подобрят работните температури за сравнително студените условия, с които отборите ще се сблъскат в европейската част от сезона.

Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри заяви: "След като оценихме представянето през първите четири състезания, взехме решение, съгласувано с всички отбори - да променим твърдите смеси от Гран при на Испания нататък, както направихме в Барселона преди две години, когато представихме нови твърди гуми за оставащата част от сезона. Тази най-последна версия на твърдите гуми е доста по-близка до гумите за 2012. Целта е да дадем на отборите възможността да избират между повече стратегии в комбинация с другите смеси, които остават непроменени".

Ф1 отборите ще изпробват тези нови по-твърди гуми в предстоящото Гран при на Испания, където ще се използват заедно с медиум смесите, пише Formula1.bg.

Пирели потвърдиха, че в Монако ще се използват меките и супер-меките, а в Канада отборите ще разполагат със супер-меки и медиум гуми, предаде ТопСпорт.