"Последните няколко дни бяха по-трудни от обикновено за отбора както от работна, така и от чисто човешка гледна точка. Първата ни задача беше да разберем какво точно се случи с колата на Фелипе последния уикенд. След това преминахме към подготовка за следващото състезание", обясни директорът на пистовите операции Диего Йоверно.

"Заради случилото се в Монако работата по колите на Фернандо и Фелипе пое в различни посоки. Колата на Алонсо премина през обичайното "обслужване" и започна специална подготовка за Канадското състезание. За Фелипе обаче, се направи чисто ново шаси", споделят от Ферари, цитирани от Formula1.bg.

Йоверно допълва: "След състезанието стандартна практика е почти цялата кола да бъде демонтирана. После компонентите се изпращат в съответните департаменти за инспекция. След състезание като това в Монако, където колата се подлага на големи натоварвания и често има контакт с бариерите и предпазните мантинели, тази фаза е още по-сложна от обикновено".

От отбора обясняват, че практиката е след състезание колите да се разглобяват, проверяват и след това отново да се сглобяват според индивидуалните изисквания на пистата за следващото състезание. След специално състезание като Монако обаче, където някои части са специално проектирани за това трасе, работата след състезанието включва и замяна на тези части, предаде ТопСпорт.

"Говорим за окачване и някои панели, които се сменят бързо и се оставят настрана. Останалите компоненти тръгват в различни посоки, в зависимост от материала, от който са направени, където биват преглеждани за дефекти, които не могат да бъдат видяни с просто око".