Трети остана Ромен Грожан от отбора на Лотус. Фетел продължи перфектната си серия на пистата в Индия, където има три победи от три състезания, като във всичките стартира от първо място на решетката.

С успеха си в неделя той подсигури и четвъртата поредна титла при конструкторите за отбора на Ред Бул, въпреки че австрийският тим завърши състезанието само с един пилот след оттеглянето на Марк Уебър заради технически проблеми.

Той беше втори, когато се оттегли в гаража на своя тим. Германският пилот на Ред Бул пое лидерството в шампионата след състезанието в Малайзия и повече не беше изместен от него, но именно в този старт беше и "почернено" общественото мнение за Фетел.

Причина за това беше изпреварване срещу неговия съотборник Марк Уебър, въпреки че от Ред Бул категорично забраниха подобни маневри по радиото.

Шампионатът остана оспорван през първата си половина, но Фетел започна да се откъсва осезаемо от конкуренцията в началото на своята победна серия, чието начало беше сложено в Гран при на Белгия.

Това продължи чак до Индия, където германецът започна отлично състезанието от пол-позишън, докато Фелипе Маса изпревари изненадващо мерцедесите на Нико Розберг и Люис Хамилтън за второ място в класирането.

Фернандо Алонсо обаче не изпита подобно щастие защото той се допря до болидите на Уебър и на Дженсън Бътън, което го остави на десета позиция още в първата обиколка.

Фетел спря изненадващо в бокса на Ред Бул след втората обиколка, а Алонсо последва оттеглянето на лидера за смяна на гуми и предно крило, което остави двамата на 19 и 20 място.

Маса пък поведе в Индия, но седем обиколки по-късно бразилецът също спря за смяна на гумите, което поднесе лидерството в ръцете на Уебър. Точно в тази част от състезанието обаче Фетел нямаше как да бъде спрян и той се изкачи до второ място, докато Алонсо заседна на 14-о, изпитвайки сериозни проблеми с управлението на болида на Ферари.

Уебър спря в бокса на Ред Бул в 29-та обиколка за смяна с меки гуми при опит за спринт в средата на състезанието, а две по-късно същото направи и Фетел. Гумите на австралиеца издържаха само пет обиколки и световният шампион се завърна на първото място, което той задържа до края.

Агонията на Уебър пък приключи в 40-та обиколка, когато той получи повреда в болида и се оттегли. Фетел е с 322 точки в генералното класиране преди последните състезания за сезона в Абу Даби, САЩ и Бразилия. С това той вече спечели титлата и чисто математически, като за да остане в борбата за първото място, Алонсо трябваше да спечели и да се надява неговият съперник да завърши на шесто или по-лошо място в Гран при на Индия.

Испанският пилот на Ферари е с актив от 207 точки, следван от Кими Райконен от Лотус със 183. Аржентинецът Хуан Мануел Фанджо спечели четири от петте си титли във Формула 1 между 1954 и 1957 година, което е равно на постижението на Фетел през новия век.

Германецът Михаел Шумахер пък има пет поредни титли от общо седем в надпреварата, след като той беше неизменно на върха между 2000 и 2004 година. Ален Прост пък е равен по трофеи с Фетел, но неговите не са спечелени в поредни сезони във Формула 1.

26-годишният Фетел е най-младият пилот с четири титли от най-престижната автомобилна надпревара. Шумахер стигна до този брой трофеи едва на 32 години, докато Прост беше на 32, а Фанджо - на 45, предаде БТА.

Фетел: Tова е един от най-щастливите дни в живота ми


Лоренсо съкрати аванса на Маркес до 13 точки