ФИА променя правилника за дифузьорите още този уикенд
Международната федерация по автомобилизъм информира тимовете след Гран при на Турция, че за старта в Испания потокът изгорели газове при спиране не трябва да надвишава 10% от своя максимум и че педалът на газта не трябва да се използва за подобряване ефективността на аеродинамичния пакет.
В крайна сметка обаче ФИА отложи забраната, тъй като тимовете заявиха, че това ще доведе до "непредвидени и нежелани последици". Това е и причина корекцията в правилника да бъде гласувана едва за Гран при на Великобритания (08-10 юли).
Отборите ще имат възможност да използват системите си за последно във Валенсия този уикенд, но при различни от досегашните условия, тъй като ФИА ще забрани промяната на мапинга на двигателя между квалификацията и самото състезание. Това означава, че всеки пилот ще стартира с настройките, зададени в събота следобед и евентуална промяна е възможна едва при първото спиране в бокса, когато само на теория електронният блок може да бъде свързан към компютър.
Тази корекция означава, че отборите няма да имат възможност да използват агресивните квалификационни настройки на силовия тракт, свързани с далеч по-висок разход на гориво и по-голямо натоварване на двигателя и ще трябва да участват в битката за полпозишън със състезателни.
По-всяка вероятност промяната ще се отрази най-негативно върху екипа на Red Bull, който е спечелил всички полпозишъни от началото на сезона досега, съобщи livesport.