За втора поредна година българин видя финала в състезанието при АТВ-тата, където Петър Ценков завърши 11-и. Това е напредък от миналото издание на надпреварата, когато 48-годишният софиянец остана 12-и.

Вижте видео от пресконференцията

Другият българин в надпреварата с АТВ, Младен Вачков, отпадна и не успя да финишира.

Механикът на двамата пилоти, Димитър Ортаков, заяви, че проблемите са сварили неподготвени българските представители.

"Много голямо състезание, много интересно. Трябва да бъдем много по-подготвени. Просто се сблъскахме с проблеми, които не сме очаквали. Спяхме по 1-2 часа на ден. Всеки знае, че на "Рали Дакар" не се спи. Един механик на две АТВ-та обаче е малко", сподели механикът с прякор Омбрето.

Само Ценков е сменил три пъти бензиновата си помпа, а освен това, е имал сериозни дефекти в ауспуховата система и акумулатора. Именно тези проблеми са се оказали решаващи за крайното класиране, разкри самият пилот.

"`Дакар` наистина изисква по-голяма подготовка. Много лоши проблеми ни направиха логистичните дефекти. Акумулаторът, ауспуховата система и бензиновите помпи. Психически бях много по-натоварен, отколкото физически. С всичкия този прахоляк, сякаш си в `Сървайвър`. Много е натоварващо и когато се повтаря 15 дена, е тежко. Затова се радвах като пристигнах в Лима, защото е завършило и поне българското знаме се развя на финала. За разлика от миналата година, сега знаех малко повече какво става", сподели бизнесменът.

Той добави, че ще се прави и филм за представянето на българския отбор в надпреварата.

За 2013 година, той намекна, че може да участва с автомобил в "Рали Дакар".